Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

OPAS: Käytännön vinkkejä Google Analyticsin hyödyntämiseen.

Markkinoinnin pitää olla mitattavaa

Nyt ja tulevaisuudessa on olemassa vain mitattavaa markkinointia. Mutuilun aika on ohi ja yritykset pyrkivät pääsemään yhä paremmin kärryille heidän markkinointinsa tuloksellisuudesta ja mitattavuudesta.

Markkinointipanostusten siirtyminen yhä enemmän verkkoon on osaltaan parantanut markkinoinnin mitattavuutta. Meillä on käytössämme enemmän dataa, parempia työkaluja ja yhä enemmän historiasta kertynyttä tietoa kuin koskaan aikaisemmin. Silti tuntuu, että mittaamisen toimintatavat jäävät käytännön tasolla usein turhan vähälle huomiolle.

Käytännön apua ja ohjeita Google Analyticsin hyödyntämiseen

Kokemuksemme mukaan tähän osasyynä on se, että mittaaminen ja analytiikkatyökalut koetaan hyvin vaikeiksi ymmärtää ja käyttää. Analytiikkatyökalun käyttäjätunnukset kaivetaan meilin uumenista ja kirjaudutaan sisään järjestelmään ehkä siinä kohtaa,kun kampanjaraportin deadline puskee päälle.

Helpottaaksemme monien markkinoijien tuskaa ja madaltaaksemme kynnystä analytiikkatyökalun hyödyntämiseen, laadimme Sisältömarkkinoijan analytiikkaoppaan. Tämä opas on eräänlainen  Google Analytics -ohje sisältömarkkinoijalle. Opas sisältää käytännön vinkkejä Google Analytics -työkalun hyödyntämiseen sisällöntuotannossa ja mittaamisessa.

Vinkkien lisäksi oppaassa käydään valikkokohtaisesti läpi olennaisia toiminnallisuuksia ja raportteja.

Lataa Sisältömarkkinoijan analytiikkaopas!

Lataa analytiikkaopas

Leave a Reply