Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

MARKKINOINNIN TEKNOLOGIAT

Markkinoinnin teknologiat mahdollistavat yhä personoidumman ja älykkäämmän markkinoinnin

Mitä markkinoinnin teknologiat mahdollistavat?

Yksilöllisyys on yhä kasvava trendi, myös markkinoinnissa. Ihmiset haluavat vastaanottaa juuri heitä kiinnostavaa viestintää, oikeaan aikaan ja oikeissa kanavissa. Markkinoinnin teknologiat avaavat mahdollisuudet yhä yksilöidymmälle markkinoinnille. Perinteinen, demografiaan pohjautuva kohderyhmäajattelu ei ota huomioon yksilön käyttäytymistä ja motiiveja.

Analytiikan avulla yritys kehittää liiketoimintaansa kerätyn tiedon pohjalta. Markkinoinnin ja myynnin toimenpiteiden mittaaminen ja analysointi ovat onnistumisen kannalta elintärkeitä asioita. Kun mittaat oikeita asioita, pystyt luomaan markkinointisi arvauksien sijaan tiedon pohjalle.

Markkinoinnin automaatio on monien yritysten agendalla. Osa yrityksistä on jo hyödyntänyt automaatiota markkinoinnissa pidempään, osa vasta pohtii, mitä markkinoinnin automaation avulla voitaisiin saavuttaa. Markkinoinnin automaatio tehostaa markkinoinnin toistuvia prosesseja ja mahdollistaa yhä personoidumman markkinoinnin. Markkinoinnin automaation keskeisenä elementtinä on automaatiojärjestelmä, työkalu, jolla hallinnoidaan ja mitataan markkinointia ja sisältöjä.

Teknologia ei ratkaise kaikkea

On hyvä muistaa, että markkinoinnin teknologiat eivät itsessään ratkaise kaikkea. Esimerkiksi markkinoinnin automaatio vaatii onnistuakseen inbound-markkinointiajattelua eli selkeät tavoitteet, strategian ja jatkuvaa sisällöntuotantoa ja optimointia. Järjestelmät ja työkalut toimivat siis mahdollistajina.

Markkinoinnin teknologioiden hyödyntämisessä on tärkeää valita yrityksen liiketoiminnan kannalta oikeat työkalut ja varmistaa, että työkalujen hyödyntäminen on osa jatkuvaa, päivittäistä toimintaa.

Miten me voimme auttaa?

Me autamme sinua markkinoinnin teknologioiden hyödyntämisessä. Oli kyse sitten markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinnasta tai web-analytiikan hyödyntämisestä, autamme sinua hyödyntämään teknologiaa markkinoinnissa. Työkaluina käytämme muun muassa markkinointiautomaatiojärjestelmä HubSpotia.

This is custom heading element

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation avulla yrityksen on mahdollista tehostaa markkinointiaan automatisoimalla markkinoinnin toistuvia toimenpiteitä ja prosesseja.

Matter toimii yritysten markkinoinnin automaation kumppanina. Palveluvalikoimaamme kuuluvat konsultointi ja koulutus (esimerkiksi markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta) sekä käytännön toteutus (esimerkiksi verkkosivuston toteuttaminen markkinoinnin automaatiojärjestelmän avulla).

Analytiikka

Analytiikan avulla yrityksen on mahdollista mitata markkinointinsa tehokkuutta ja kehittää liiketoimintaansa ja sisältöjään tämän tiedon pohjalta.

Analytiikka ja mittaaminen ovat keskeinen osa kaikkia Matterin tarjoamia palveluita, sillä uskomme jatkuvaan kehittämiseen ja tiedolla johtamiseen.

Pohditko, miten yrityksesi voisi hyödyntää markkinoinnin teknologiaa ja analytiikkaa liiketoiminnassa?

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää.