Ansaittu media on ihmisiltä ansaittua huomiota.

Miksi ansaittu media ja näkyvyys ovat yrityksille tärkeitä?

Ansaittu media on muilta ansaittua huomiota. Ansaittua mediaa ei voi ostaa, eivätkä yritykset voi kontrolloida sitä. Se tekee siitä myös tehokasta.

Tutkimusten mukaan yli 80 % ihmisistä luottaa ystäviltään tai perheeltään saamiin mielipiteisiin tehdessään ostopäätöksiä (Nielsen 2015). Sosiaalisen median avulla ihmiset hakevat esimerkiksi apua ja vinkkejä ystäviltään, oli sitten kyseessä lomamatkan suunnittelu tai kylpyhuoneremontti. Ihmiset jakavat myös mielestään kiinnostavia ja vaikuttavia sisältöjä.

Voidaan siis sanoa, että yrityksen ansaitsemalla positiivisella huomiolla on usein vaikutusta sekä yritysmielikuvaan että tuloksiin.

Huomio pitää ansaita

Ansaittu huomio perustuu ihmisten omaan haluun ja tahtoon jakaa tiettyjä sisältöjä. Siksi yritysten tulisi kiinnittää huomiota yhä enemmän kiinnostaviin ja helposti jaettaviin sisältöihin.

Yksi hyvä käytännön esimerkki on yritysten eri sidosryhmien hyödyntäminen vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Esimerkiksi tyytyväisten asiakkaiden tai yhteistyökumppaneiden osallistaminen avaa uusia tapoja tehdä markkinointiviestintää.

Miten me voimme auttaa?

Me autamme sinua hyödyntämään ansaitun median tarjoamat mahdollisuudet, oli sitten kyseessä jaettavat sisällöt tai vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen.

Palvelumme

Ansaitun median kehittäminen

Suunnittelemme ja tuotamme sisältöä, joka auttaa ja kiinnostaa vastaanottajaa eli potentiaalista tai nykyistä asiakastasi.

Ymmärrämme sosiaalisen median mahdollisuudet ja osaamme hyödyntää niitä.

Vaikuttajamarkkinointi

Autamme hyödyntämään monipuolisemmin yritysten eri sidosryhmiä markkinoinnissa. Vaikuttajamarkkinoinnin ei tarvitse aina olla esimerkiksi julkisuuden henkilöiden kanssa tehtävää kaupallista yhteistyötä.

Yrityksen tyytyväiset asiakkaat, mikrovaikuttajat ja yhteistyökumppanit ovat mielenkiintoisia ryhmiä, joiden hyödyntäminen jää usein huomiotta.

Haluatko keskustella lisää ansaitun median kehittämisestä?

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Ota yhteyttä