Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Tämä blogaus on kirjoitettu auki 13.5. järjestetystä samannimisestä webinaarista, jossa aiheeseen pureuduttiin jossain määrin hersyvämmin. Varsinaisen webinaaritallenteen pääset tilaamaan itsellesi tästä. —- Palveluiden ja tuotteiden sisältömarkkinoinnissa perusidea on sama: tuleville ja nykyisille asiakkaille tuotetaan sisältöä, jonka he kokevat arvokkaaksi. Sisältöjen kautta heille muodostuu yrityksestä ja sen tarjoomasta myönteinen mielikuva.  Palveluiden erityispiirteiden vuoksi niitä kannattaa erityisesti...
Lue lisää
Henkilökohtainen. Autenttinen. Inhimillinen. Ohjaava. Selkeyttävä. Kouluttava. Inspiroiva. Helppokäyttöinen. Tunteisiin vetoava. Viihdyttävä. Luottamusta herättävä. Käyttäisitkö työkalua, jonka on kuvailtu saavan aikaan tällaisen asiakaskokemuksen? Asiakkaiden hankinnassa ja pidossa hyvän asiakassuhteen luominen on tärkeää. Mutta se ei jää vain siihen. Modernissa markkinoinnissa täytyy ajatella sitäkin pidemmälle – oleellisimmassa osassa on loistavan asiakaskokemuksen tarjoaminen asiakkuuden kaikissa eri vaiheissa. Toisin...
Lue lisää
  Eri tahot ennustavat ilmiön kehitykselle eri vauhteja, mutta suunta on selvä: olemme siirtymässä yhä enemmän tuote- ja omistuskeskeisestä taloudesta kohti palvelu- ja tilausperusteista taloutta. Tulevaisuudessa tuotteiden täysi omistaminen vähenee, ja tuotteet hinnoitellaan enenevissä määrin käytön mukaan. Toisin sanoen kuluttajat ostavat yhä enemmän pääsyä käyttämään tuotteita tarpeeseen.   Samaan aikaan monet perinteiset, tuotevetoiset toimialat ovat...
Lue lisää
Myönnetään heti kärkeen, että on olemassa raikkaampiakin äitienpäivän blogiaiheita kuin työn ja vanhemmuuden yhdistäminen. Uraäitien ja kotiäitien tukkanuottaset, isyysvapaan pituus, kustannusten jakautuminen työnantajille… aihetta jauhetaan monella tasolla, ja aina se osuu pienen lapsen vanhempaan henkilökohtaisesti. Pohjimmiltaan keskustelua käydään mielestäni siitä, mikä kaikki tässä maailmassa saa tai voi tulla vanhemman ja lapsen väliin. Oman lapseni tärkeysjärjestyksessä...
Lue lisää
    Tiedon etsintä verkosta korostuu palveluita hankittaessa erityisesti. Siksi markkinointiviestinnän suunnitelman täytyy huomioida kaikki digitaalisen markkinoinnin aspektit huolellisesti, jotta potentiaaliset asiakkaat saadaan löytämään tiensä markkinoijan kanaviin sekä konvertoitumaan asiakkaiksi.   Palveluiden markkinoinnin artikkelisarjan toisessa osassa esitämme 7 kohdan checklistin, jonka avulla digitaalinen markkinointiviestintä saadaan tukemaan palveluiden myyntiä ja markkinointia mahdollisimman tehokkaasti.   1. Markkinatutkimus...
Lue lisää
Kuluttajat hakevat tietoa verkosta käytännössä lähes kaikissa tilanteissa ostoksia tehdessään. Mutta erityisen totta tämä on palveluita ostettaessa. Pukua voi sovittaa ennen ostamista, ruohonleikkurin päällä istua, mutta palvelua ei voi samalla tavalla kokea ennen kuin palvelu toteutetaan. Siksi palveluiden ostoprosessi on hieman erilainen kuin fyysisten tuotteiden ostoprosessi, ja siksi palveluiden markkinointia on tutkittu eriytyneenä alana jo...
Lue lisää
Integraatio on sana, joka herättää (ainakin bisneskontektissä) monenlaisia tunteita. Joidenkin mielestä se on synonyymi säätämiselle ja suurille investoinneille. Onneksi nykypäivänä on uudenlaisia tapoja ja työkaluja integraatioiden rakentamiseen. Yksi esimerkki tällaisesta työkalusta on Zapier. Mikä on Zapier? Zapier on integraatioalusta, joka mahdollistaa digitaalisten työkalujen ja järjestelmien välisen tiedonsiirron helposti. Työkalun selkeinä vahvuuksina on muun muassa: selkeä...
Lue lisää
In any model, be it a software development or a marketing strategy model, in my opinion it should suffice four conditions – it should be relevant, optimizable, scalable and sustainable. Any model that encompasses these four fundamental characteristics will adapt rather than fail due to unforeseen or new changes in their eco-system. This is my...
Lue lisää
Asiakaspalvelu ja sisällöntuotanto
Oletko koskaan ollut mukana ideoimassa sisällöntuotantoa? Jos olet, niin miten meni omasta mielestä? Tuliko tehtyä arvauksia, ehkä oletettua asiakkaista jotain reippaanpuoleisesti? Kävikö niin hupsusti, että unohditte koko asiakkaat ja mietitte vain, mistä olisi fantsua kirjoittaa? Tai halusiko yritys pitkän jutun toimitilauudistuksestaan, josta asiakas ei piittaa tuon taivaallista? Myönnä pois, joskus on saattanut käydä jotain vastaavaa....
Lue lisää
1 2 3 4 5 26

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme