Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Okei. Otsikko kuulostaa huonolta gradututkielmalta, mutta kun oikein pohtii ja kuuntelee suomalaista musiikkia, voi biiseistä löytää paljon yhteenliittymiä markkinointiin. Jos et usko, niin lue alla oleva listaus.   Mitä markkinoinnin piiloviestejä suomalaisesta musiikista löytyy?   ”Ei Roomaakaan rakennettu viikossa. (Nou).” – JVG: Älä jätä roikkuu Totta. Vaikka muutamia viisi oikein tuloksia voi markkinoinnissa olla saatavilla...
Lue lisää
  Markkinointiviestinnässä on kova oman median tekemisen buumi päällä. Syitä on paljon: kustannustehokkuus, yleisön kumulatiivinen kehittäminen, kaiken tekemisen pysyminen omissa käsissä, henkilökohtainen vuorovaikutus oman yhteisön kanssa sekä oman tarinan syvällisempi kerronta ovat oman median selkeitä etuja. Omalla medialla on perinteisesti tarkoitettu yrityksen itse omistamia ja hallitsemia kanavia ja sisältöjä. Omat verkkosivut, oma blogi, uutiskirjeet tai...
Lue lisää
  Inbound-markkinointi muistuttaa talonrakennusta. Ilman kivijalkaa, suunnitelmaa ja järkevää tekemistä saadaan aikaan vain tehoton korttitalo. Matter Agencyn Matias Suhonen laittaa rakennusmestarin kypärän päähän ja kertoo, miten asiakas – ja sisältölähtöinen markkinoinnin talo rakennetaan kestämään.       Inbound-markkinointi tarkoittaa pohjimmiltaan asiakkaan ehdoilla tehtävää markkinointia. Mutta mistä lähteä liikkeelle? Keräsimme inbound-markkinoinnin tietoiskuun asiaa siitä mitä inbound-markkinointi...
Lue lisää
  Yritysten omissa medioissa oma yritysblogi on monesti yksi tärkeimmistä sisällöistä, sekä myös aktiivisinta otetta vaativaa sisältöä. Usein blogin ylläpitäminen koetaan myös hieman haastavaksi aikapulan, sisältömörköjen ym. takia. Blogista on kuitenkin paljon hyötyä jos se on tehty taiten: blogin avulla voidaan välittää arvokasta tietoa asiasta kiinnostuneille kuluttajille, sitouttaa kuluttajia yritykseen sekä vahvistaa asiakassuhdetta. Käytännön tasolla...
Lue lisää
  Kuten tapanamme on jokaisessa käsittelemässämme teemassa ollut, annamme kunniamaininnat tekemisistään niille joille ne kuuluvat. Tällä kertaa vuorossa on oman median tekijöiden huomioiminen. Tässä siis uusia ja vanhoja erinomaisia toteutuksia muutamalta eri toimialalta.   Kauppa: Pirkka ja Yhteishyvä Tiesitkö, että Pirkka-lehti on perustettu jo vuonna 1933? Ja Yhteishyvä 1905, ennen Suomen itsenäisyyttä! Nämä oman median...
Lue lisää
”Kun olin nuori mies, minulla oli kettu. Se oli hyvin älykäs kettu, kulki mukana joka paikkaan. Nyt, kun olemme kokoontuneet tänne keskustelemaan Q2-jakson tuloksista, niin minä, hmm, sitä kettua mietin. Että ensi neljänneksellä kyllä pitää olla parempaa näyttöä.” Tarinankerronta lyö itseään voimallisesti läpi. Neljännesvuosikatsauksissa toimari ällistyttää henkilöstönsä omituisella horinalla lapsuudestaan, henkilöbrändääjät asettelevat itseään narratiiviin ja...
Lue lisää
  Pitkän “näyttöohjatun aikakauden” jälkeen on ilmassa vahvoja merkkejä siitä, että puheohjaus on yleistymässä kuluttajien elämässä monissa eri asioissa hyvinkin ripeästi. Älykaiuttimien leviämisen myötä ääniohjaus tulee korvaamaan näyttöohjausta ja näyttöjen käyttämistä eri elämänalueilla. Teknologia-ala ennustaa älykaiuttimien ja ääniohjautuvien laitteiden yleistyvän ja ihmisten käyttäytymisen muuttuvan sen mukana. Gartnerin ennustuksen mukaan vuoteen 2020 mennessä 75%:lla kotitalouksista on...
Lue lisää
  Brändin oman yleisön rakentaminen on tärkeää. Massaviestinnän merkityksen pienentyessä tulevaisuudessa brändit elävät ennen kaikkea omien verkostojen ja yhteisönsä kautta. Keskeinen osa brändikokemusta on vuorovaikutus brändin kanssa. Ne brändit menestyvät jotka onnistuvat vuorovaikutuksessa parhaiten.   Mutta oman yleisön rakentaminen ja ylläpitäminen on vaikeaa. Syyt ovat ilmeisiä ja ymmärrettäviä. Kuten jo vuosituhannen alussa kuvattiin, elämme huomiotaloudessa....
Lue lisää
Hakukoneet, kuten Google, ovat merkittävässä osassa nykypäivän markkinointia. Suuri osa ihmisistä aloittaa ostoprosessinsa etsimällä tietoa hakukoneiden avulla. Suomessa Google-hakuja tehdään noin 30 miljoonaa joka päivä. Hakukonemarkkinointi on hyvin tehokas markkinointitapa, mutta mitä se pitää sisällään?   Googlesta on tullut synonyymi hakukoneelle Googlettaa ja KVG. Googlesta on tullut synonyymi hakukonelle, vaikkakin muitakin hakukoneita toki on. Google on...
Lue lisää
1 2 3 4 5 18

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme