Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Edellisessä blogissamme kirjoitimme jo siitä mitä kannattaa muistaa sähköpostimarkkinointiin liittyen ylipäänsä. Mutta sitten on kuitenkin vielä se puoli että välillä se viestintä vaan on vaikeaa. Pitäisi olla nokkela ja luova mutta ideat loppuu, tympii eikä aina jaksaisi panostaa. Ei hätää, tähän ongelmaan keräsimme avuksi 10 ideaa luovista tavoista lähestyä sähköpostimarkkinointia.   Interaktiiviset sähköpostit Usein automatisoitujen...
Lue lisää
    Sähköposti on kuollut? En menisi sanomaan, päinvastoin: jos kuluttaja haluaa antaa sähköpostiosoitteensa markkinoijalle tässä ajassa, jossa sen haluaa jokainen markkinoija, on sillä merkitystä kuluttajalle jo lähtökohtaisesti. Wordstreamin mukaan esimerkiksi milleniaaleista 73 % suosii sähköpostia pääasiallisena kommunikointikanavana yritysten kanssa (muutakin mielenkiintoista faktaa sähköpostimarkkinoinnista löytyy tästä listasta). Kannattaa siis ottaa sähköpostimarkkinointi tosissaan – se tuo...
Lue lisää
    Tekevälle sattuu ja rapatessa roiskuu ja niin edelleen, sehän on selvä. Myöskään markkinoinnissa niiltä ei voi välttyä. Monesti se ei ole kovin vakavaa, mutta joskus virhe maksaa selvää rahaa ja joskus imago kärsii, mikä sekin yleensä maksaa. Joskus taas menee niin eeppisesti pieleen että koko maailma saa tietää. Voi olla että silloin ei...
Lue lisää
    Sarjassamme hyvät markkinointicaset käännämme tällä kertaa katseen erityisesti erinomaisiin asiakkuusmarkkinoinnin toteutuksiin. Tässä muutama mainitsemisen arvoinen markkinoija ja case, jotka ovat jääneet mieleemme ja joista voi mielestämme ottaa mallia!   Tesla Päätös Teslan hankinnasta on jo jonkinmoisen prosessin tulos, mutta autonhankintaprosessi ei tuoreen autonostajan omassa päässä tietenkään pääty vielä kauppahinnan siirtoon. Eikä pääty kyllä...
Lue lisää
Asiakkaan matka. Ostoprosessi. Funneli. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kaikki puhuvat asiakaskeskeisestä markkinoinnista ja siitä, että moderni markkinointi on asiakkaan auttamista. Mutta miten päästä entistä helpommin sanoista tekoihin? Miksi asiakkaan ostoprosessin ymmärtäminen on must-juttu? Vaikka teemme toki kuluttajina impulssiostoksia, on suurin osa tekemistämme hankinnoista ja ostoista monivaiheisen ostoprosessin läpikahlaamista. Kun tunnistamme tarpeen tai havaitsemme ongelman,...
Lue lisää
  Digitaalisuus on muuttanut yritysten toimintaympäristöä, syönyt perinteiset kilpailukeinot jne, tätä on nyt kuultu jo hyvän aikaa. Mutta jotkut erottuvat silti edukseen edelleen. Vaan miksi? Mikä erottaa digitaalisen aikakauden menestysbrändit muista, ja miten siihen liittyy inbound?   SAP, Siegel+Gale ja Shift Thinking tekivät suuren yhteistutkimuksen selvittääkseen asiaa, ja tulokset olivat varsin mielenkiintoisia. Tiivistäen tutkimus sanoo näin:...
Lue lisää
  Eräs konsultti totesi kerran: jos myynti tökkii, teet jotain väärin. Se jäi mieleen koska silloin se ei tuntunut oikealta vastaukselta. Syy tökkimiseenhän oli asiakkaissa ja tuotteissa! Äkkiä toki ymmärsin että konsultti tarkoitti hyvää ja oli aivan oikeassa: myynnin kuuluu olla mukavaa ja tuloksellista, ja jos se ei sitä ole niin jotain tehdään väärin. Enimmäkseen...
Lue lisää
Etenkin Facebookin uutisvirrassa tulee usein vastaan niin sanottuja life hack-videoita, joissa esitellään arkipäiväisiä vinkkejä siitä, miten voimme tehdä arkisia asioita ja toimenpiteitä entistä järkevämmin ja helpommin. Mutta miten life hackit ja inbound-markkinointi liittyvät toisiinsa? Mikä ihmeen life hack? Wikipedian mukaan life hack on mikä tahansa temppu, oikotie tai taito, joka parantaa tehokkuutta ja tuottavuutta, millä...
Lue lisää
Markkinointi Pinterestissä
Kuka muistaa Pinterestin, tuon virtuaalisen kuvien ja linkkien jakopalvelun, josta povattiin seuraavaa hittiä sosiaalisen median kentässä 2010-luvun alussa. Pöhinä Pinterestin ympärillä tuntui kuitenkin laantuvan suhteellisen nopeasti. Nyt tuntuu siltä että Pinterest is back. Onko tämä Pinterestin uusi tuleminen vain omakohtainen huomio? Australialaisen Adnewsin mukaan esimerkiksi Australiassa Pinterestin aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi noin 20% vuonna 2017...
Lue lisää
1 2 3 4 5 15

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit automaattisesti sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite