Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Eri tahot ennustavat ilmiön kehitykselle eri vauhteja, mutta suunta on selvä: olemme siirtymässä yhä enemmän tuote- ja omistuskeskeisestä taloudesta kohti palvelu- ja tilausperusteista taloutta. Tulevaisuudessa tuotteiden täysi omistaminen vähenee, ja tuotteet hinnoitellaan enenevissä määrin käytön mukaan. Toisin sanoen kuluttajat ostavat yhä enemmän pääsyä käyttämään tuotteita tarpeeseen.   Samaan aikaan monet perinteiset, tuotevetoiset toimialat ovat...
Lue lisää
Myönnetään heti kärkeen, että on olemassa raikkaampiakin äitienpäivän blogiaiheita kuin työn ja vanhemmuuden yhdistäminen. Uraäitien ja kotiäitien tukkanuottaset, isyysvapaan pituus, kustannusten jakautuminen työnantajille… aihetta jauhetaan monella tasolla, ja aina se osuu pienen lapsen vanhempaan henkilökohtaisesti. Pohjimmiltaan keskustelua käydään mielestäni siitä, mikä kaikki tässä maailmassa saa tai voi tulla vanhemman ja lapsen väliin. Oman lapseni tärkeysjärjestyksessä...
Lue lisää
    Tiedon etsintä verkosta korostuu palveluita hankittaessa erityisesti. Siksi markkinointiviestinnän suunnitelman täytyy huomioida kaikki digitaalisen markkinoinnin aspektit huolellisesti, jotta potentiaaliset asiakkaat saadaan löytämään tiensä markkinoijan kanaviin sekä konvertoitumaan asiakkaiksi.   Palveluiden markkinoinnin artikkelisarjan toisessa osassa esitämme 7 kohdan checklistin, jonka avulla digitaalinen markkinointiviestintä saadaan tukemaan palveluiden myyntiä ja markkinointia mahdollisimman tehokkaasti.   1. Markkinatutkimus...
Lue lisää
Kuluttajat hakevat tietoa verkosta käytännössä lähes kaikissa tilanteissa ostoksia tehdessään. Mutta erityisen totta tämä on palveluita ostettaessa. Pukua voi sovittaa ennen ostamista, ruohonleikkurin päällä istua, mutta palvelua ei voi samalla tavalla kokea ennen kuin palvelu toteutetaan. Siksi palveluiden ostoprosessi on hieman erilainen kuin fyysisten tuotteiden ostoprosessi, ja siksi palveluiden markkinointia on tutkittu eriytyneenä alana jo...
Lue lisää
Integraatio on sana, joka herättää (ainakin bisneskontektissä) monenlaisia tunteita. Joidenkin mielestä se on synonyymi säätämiselle ja suurille investoinneille. Onneksi nykypäivänä on uudenlaisia tapoja ja työkaluja integraatioiden rakentamiseen. Yksi esimerkki tällaisesta työkalusta on Zapier. Mikä on Zapier? Zapier on integraatioalusta, joka mahdollistaa digitaalisten työkalujen ja järjestelmien välisen tiedonsiirron helposti. Työkalun selkeinä vahvuuksina on muun muassa: selkeä...
Lue lisää
In any model, be it a software development or a marketing strategy model, in my opinion it should suffice four conditions – it should be relevant, optimizable, scalable and sustainable. Any model that encompasses these four fundamental characteristics will adapt rather than fail due to unforeseen or new changes in their eco-system. This is my...
Lue lisää
Asiakaspalvelu ja sisällöntuotanto
Oletko koskaan ollut mukana ideoimassa sisällöntuotantoa? Jos olet, niin miten meni omasta mielestä? Tuliko tehtyä arvauksia, ehkä oletettua asiakkaista jotain reippaanpuoleisesti? Kävikö niin hupsusti, että unohditte koko asiakkaat ja mietitte vain, mistä olisi fantsua kirjoittaa? Tai halusiko yritys pitkän jutun toimitilauudistuksestaan, josta asiakas ei piittaa tuon taivaallista? Myönnä pois, joskus on saattanut käydä jotain vastaavaa....
Lue lisää
asiakassuhde
Kaikki meistä haluaisivat saada vain hyviä palautteita asiakkailta − tietysti! Kenenpä mielestä olisi mukavaa kuulla epäonnistuneensa työssään? Huono asiakaspalaute ja reklamaatio ovat kuitenkin loistavia tilaisuuksia parantaa asiakassuhdetta. Hoitamalla nämä tilanteet hyvin, voit voittaa lähtemistä harkitsevan asiakkaan takaisin puolellesi. Monet yritykset keskittyvät hullunkiilto silmissään uusien liidien ja asiakkaiden hankintaan. Surullisen tuttu tarina on, että kun uusi...
Lue lisää
Sekä markkinointitoimiston asiakas, asiakkaan asiakas että itse sisällöntuottaja odottavat sisällöntuotannolta jotakin. Parhaassa tapauksessa kaikkien kolmen odotukset täyttyvät. Jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa, saattavat kaikki pettyä. Odotus 1: äkkiäkös sitä sisältöä tekee. Tämä odotuksen jakavat ainakin toisinaan paitsi markkinointitoimiston CEO ja asiakas, myös optimistinen kirjoittaja itse. Parhaimmillaan pitkänkin tekstisisällön voi helposti tuottaa parissa tunnissa, mikäli...
Lue lisää
1 2 3 4 25

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme