Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Tietoa on saatavilla valtavia määriä eri lähteistä kerättynä ja eri toimijoiden keräämänä. Tutkimuksia esitetään mielellään markkinoijille päätöksenteon tueksi, mutta usein myös tukemaan tiedon esittäjän omia tarkoitusperiä. Joko puutteellisista resursseista, tulosten venyttämisestä, tai turhan vapaamielisistä tulkinnoista johtuen kaikki tutkimukset, saati niiden johtopäätökset, eivät aina ole aivan täyttä timanttia.   Kokosimme tähän kuusi kysymystä, joiden avulla...
Lue lisää
Muistan, kun aikoinaan elokuvatutkimuksen kurssilla sanottiin, että elokuva on eniten tunteisiin vaikuttava mediamuoto. Se onnistuu vangitsemaan aisteistamme useamman yhdellä kertaa; liikkuvan kuvan ja äänen audiovisuaalinen kombinaatio muistuttaa niin kovasti arkitodellisuuttamme, että sitä on vaikea ohittaa. Eikä tämä vaikutus ole pelkästään elokuvalla; myös video saa saman aikaan. Jokainen tietää kokemuksesta sen hetken, kun silmä hakeutuu seuraamaan...
Lue lisää
Palvelumuotoilun tavoitteena on tehdä palvelu- ja asiakaskokemuksesta käyttäjälähtöisiä ja mielellään odotukset ylittäviä. Sävyt ja sanavalinnat liittyvät kiinteästi siihen, miten asiakas palvelun kokee, ja siksi viestintä, markkinointi ja sisällöntuotanto on syytä pitää mukana muotoiluprosessissa alusta lähtien. Palveluliiketoiminnan kehityspäällikkö, palvelumuotoilukonkari Hanna Sieppi Musti Groupista kertoi meille kokemuksiaan ja näkemyksiään palvelumuotoiluprosessista ja sisällöntuotannosta. Musti Group on Pohjoismaiden suurin...
Lue lisää
  “Saumaton asiakaskokemus”, “johdonmukaiset integroidut kosketuspisteet”, “personoitu viestintä”, “ei raja-aitoja”, “kaikkikanavaisuus”, “asiakas keskiöön”, “holistinen engagement” ja sitä rataa. Esimerkiksi nämä ovat muodikkaita termejä omnichannel-markkinoinnin ympärillä pyörivien käsienheiluttelijoiden suusta. Mitä ne kertovat? Käytännössä eivät mitään, vaikka sanojen takana olevat merkitykset alkavatkin jo varmasti monille avautua. Melkoisesta jargonista näissä silti on enimmäkseen on kyse.   Mitä eroa...
Lue lisää
Markkinoijat käyttävät entistä enemmän aikaa ja rahaa sisältömarkkinointiin. Tutkimusten mukaan sisältömarkkinointi on jopa yli 60 prosenttia kustannustehokkaampaa kuin perinteinen mainontavetoinen markkinointi.  Moni yritys on jo ottanut sisältömarkkinoinnin vahvasti haltuun, mutta lähes järjestäen törmätään samaan ongelmaan – sisällöissä keskitytään vain uusiin asiakasehdokkaisiin. Miksi sisältömarkkinointi nykyasiakkaille on tärkeää? Strategisen markkinoinnin guru Philip Kotler sanoi: “Tyytyväinen asiakas on...
Lue lisää
Vuosi 2018 lähestyy loppuaan ja on aika tehdä tilinpäätöstä menneestä vuodesta ja samalla myös katsoa tulevaan.Keräsimme yhteen listan vuoden 2018 luetuimmista blogiartikkeleistamme.   Matterin blogin top 10 luetuimmat vuonna 2018 Google tarjoaa monia hyviä ja vielä ilmaisia työkaluja markkinoijalle. Lue: Google-työkalut: 9 ilmaista työkalua markkinoijalle   Markkinointiblogien lukeminen tietokoneen ruudulta tuntuu puuduttavalta tai aika ei...
Lue lisää
klo 18:30 Markkinointitoimisto Hot Carrotin jouluhässäkkä veteli viimeisiään. Vuoden lopun puristus oli klassisesti imaissut mehut meistä jokaisesta. Jo aiemmin suunniteltujen töiden rinnalle oli pompsahdellut jostain uusia ad hoceja: pukersimme tavallisten töidemme ohella hiki hatussa joulumarkkinailmoituksia ja joulusatuja. Lisäksi tänäkin vuonna koko toimiston oli yllättänyt pahanpäiväisesti se fakta, että heti joulun vanavedessä juhlittaisiin uuttavuotta. Tilauksia ilotulitusleiskoista...
Lue lisää
Käyttäytymiseemme vaikuttavista kognitiivisista vinoumista ankkurointivaikutus lienee voimakkain. Sen avaamisessa päästään parhaiten  alkuun tarinan avulla: Yrittäjä Kerhonen päättää astua inbound-markkinoinnin maailmaan saadakseen myydyksi käänteentekevää juustomyllyään. Inbound on kiinnostanut Kerhosta jo tovin, koska yrittäjäkerhon illoissa sen on kehuttu toimivan. Kerhonen lähettelee tarjouspyyntöjä sisältömarkkinointifirmoihin. Sähköpostiin ensimmäisenä kolahtava tarjous saa kylmän hien kihahtamaan otsalle: firma pyytää neljästä SEO-optimoidusta blogauksesta ...
Lue lisää
    Oletko yrittänyt perustella yrityksenne myynnille inbound-tekemistä ja sitouttaa myyjiä mukaan tekemiseen? Onko sujunut? Vieraat sanat ja markkinointihessujen ja -lissujen yli-innokas pöhiseminen jostain uudesta Kaiken Teoriasta, sekä hassut silmälasit voivat tuntua etäisiltä, kun ihmisen kiinnostus ja aika ei millään voi riittää kaikkeen uuteen asiaan oman työn hoitamisen ohessa.   Ei ole silti myynnin syytä...
Lue lisää
1 2 3 4 23

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme