Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Digitalisaatiosta yleisesti on puhuttu jo pitkään – ja keskustelu tulee varmasti jatkumaankin, digitalisaatio kun ei ole projekti millä on alku ja loppu, vaan asioiden jatkuva kehityssuunta. Hyvä siis näin! “Kaikki muuttuu”, on myös jo varsin tuttu fraasi digitalisaatioon liittyen, mutta mikä kaikki itse asiassa muuttuu, ja mikä etenkin muuttuu? Tärkein lienee se, mistä koko...
Lue lisää
    GDPR, eli General Data Protection Regulation, eli EU:n yleinen tietosuoja-asetus astuu käytäntöön 25.5.2018. Asetus on käytännössä EU:n vanhan tietosuojalain päivitys vastaamaan digitaalisen yhteiskunnan tietosuojatarpeita ja tulee vaikuttamaan monin tavoin erilaisiin organisaatioihin, jotka käsittelevät henkilötietorekistereitä. Mutta miten se vaikuttaa markkinoijan elämään?   Mitä GDPR tarkalleen ottaen muuttaa?   Oleellisen muutoksen uudessa asetuksessa voisi tiivistää...
Lue lisää
    Arjen kiireiden keskellä ei aika välillä tunnu riittävän muuhun kuin työtehtävien suorittamiseen, ja ne töihin liittyvät kiinnostavat kirjat ja artikkelit jäävät helposti lukematta, podcastit kuuntelematta ja videot katsomatta. Sitten kun aikaa on, pää tahtoo lyödä tyhjää: mitä kaikkea pitikään tsekata? Kokosimme lueskelusuosituksia markkinoinnin alalta muistilistaksi valmiiksi siihen kun aikaa löytyy.   Videot   Mika...
Lue lisää
Sisältömarkkinoinnit historia
Vanhassa tv-mainoksessa kysytään “Mitä me laitettiin leivän päälle ennen kuin oli Floraa?”. Samaa voisi kysyä sisältömarkkinoinnin osalta. Mutta hetkinen. OIKEASTI mitä meillä oli ennen sisältömarkkinointia?   Sisältöjä on ollut aina Mitä yhteistä on Martti Lutherin 95 teesilllä ja jääkiekon mm-finaalin tv-lähetyksellä vuonna 1995? Molemmat ovat sisältöä. Sisältöä on ollut maailmassa aina. Maailman digitalisoitumisen ja internetin...
Lue lisää
sisäinen viestintä ja sisältömarkkinointi
”Kuulin huhua, että…”. Sisäinen viestintä on asia, joka jää yrityksissä vähemmälle huomiolle. Sisäisellä viestinnällä on kuitenkin hyvin tärkeä rooli sisältömarkkinoinnin onnistumisessa. Mitä on sisäinen viestintä? Yrityksen sisäistä tiedonvälitystä ja viestintää kutsutaan sisäiseksi viestinnäksi. Tämän otsikon alle voidaan siis laskea esimerkiksi toimitusjohtajan pitämä katsaus yrityksen strategiaan tai intrassa oleva uutinen siitä, että kahvihuoneessa on tarjolla laskiaispullaa....
Lue lisää
Haluamme olla asiakaslähtöisempiä. Kukapa ei haluaisi. Vietämme kymmeniä ellei satoja tunteja neuvotteluhuoneissa ilman lisähappea. Fläppitaulun paperit ja taulutussien muste loppuu kesken. Mutta olemmeko sen asiakaslähtöisempiä kuin aikaisemmin? Mitä on asiakaslähtöisyys? Asiakaslähtöisyyden perusajatus on hyvin yksinkertainen. Tuote tai palvelu pyritään suunnittelemaan ja tuottamaan niin, että se palvelee mahdollisimman hyvin asiakkaan tarpeita. Ajatellaan vaikka pankkipalveluita. Yhä useampi...
Lue lisää
millainen on hyvä asiakastarina
Suutarin lapset, kengät ja niin edelleen. Puhuttaessa asiakastarinoista me Matterilla voimme rehellisesti myöntää, että meillä ei ole ollut kenkiä jalassa. Päätimme tehdä asialle jotain ja päätimme kysyä näkemyksiä yhdeltä Suomen kovimmalta asiakastarinoiden ja asiakaskokemuksen tekijältä, Kokemuksia.fi:n toimitusjohtaja Johannes Karjulalta. Asiakastarinat – siitä se idea sitten lähti Kokemuksia.fi-yrityksen tarina on hyvin inspiroiva. Toteuttaessaan asiakkailleen digitaalista markkinointia...
Lue lisää
MailChimp ja HubSpot vertailussa
Markkinoinnin automaatio on pop! One size, fits all -markkinoinnin aika on ohi ja asiakkaat haluavat entistä yksilöidympää palvelua ja sisältöä, etenkin verkossa. Mutta miten esimerkiksi HubSpot ja MailChimp vastaavat tähän huutoon?  Ennen kuin hyppäämme syvemmälle aiheeseen, on tärkeää huomioida se, että HubSpot on markkinoinnin automaatiojärjestelmä ja MailChimp on sähköpostimarkkinointityökalu. Tässä jutussa katsastetaan kyseisten työkalujen keskeisiä...
Lue lisää
ideoita verkkosivuston suunnitteluun
Tuntuuko hankalalta pukea sanoiksi omat visuaaliset näkemykset ja ajatukset verkkosivustoon liittyen? Onko hakusessa referenssisivustoja, mutta juuri sillä hetkellä ei muista nimeltä yhtään niistä hyvistä saiteista, joilla olet aiemmin vieraillut? Ei hätää, keräsimme tähän 7 hyödyllistä sivuston, joiden avulla voit hakea ideoita ja inspiraatiota verkkosivuston ideointiin ja suunnitteluun. Siteinspire Siteinspiresta löytyy kattava valikoima erilaisia verkkosivustoja, joita...
Lue lisää
1 2 3 11

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit automaattisesti sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite