Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Webinaarien suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina. Yhä useampi yritys hyödyntää webinaareja omassa markkinoinnissaan ja myös yritysten omalle henkilöstölle tai muille sidosryhmille suunnatut webinaarit ovat yleistyneet. Kokosimme tähän artikkeliin konkreettisia vinkkejä webinaarin suunnitteluun ja järjestämiseen.   1. Ennen webinaaria Valmistele ja suunnittele huolella Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Päätä webinaarin aihe. Mieti mistä liiketoimintaasi liittyvästä...
Lue lisää
Jos huudan hieman lujempaa, niin ehkä minut kuullaan? Jos tuuttaan ulos tuotettani tai palveluani Googlessa ja Facebookissa huutamalla “Hei! Juuri sinä! Katso meitä! Meiltä saat ostaa tällaisen!” minut huomataan? Juu, ei. Äänesi ei erotu kuorosta, kun vierelläsi karjuu kolmekymmentä muuta samalla asialla. Sitä paitsi naapurin Jaskalla on kovempi ääni ja enemmän markkinointibudjettia kuin sinulla. Tämän...
Lue lisää
Kasvumarkkinointi. Harva markkinoija on onnistunut väistämään termiä, ja moni on myös ihmetellyt sen tarpeellisuutta. Kyseessä ei kuitenkaan ole markkinointimarkkinointi- tyylinen älynväläys, vaan termi oikeasti pitää sisällään päivitetyn ajatuksen siitä, millä tavalla markkinointia tehdään. Mistä tahansa näkövinkkelistä kasvumarkkinontia tiirataankin, sen keskiöstä löytyy aina asiakas.  Kasvumarkkinointi tähtää liiketoiminnan pitkän aikavälin kasvuun, joka rakennetaan kestäville asiakassuhteille. Esimerkiksi tilaustalouksien...
Lue lisää
Meillä oli ilo ja kunnia saada 9.-luokkalainen Akseli TET-harjoitteluun. Viikon aikana Akseli osallistui asiakaspalavereihin, syventyi Google- ja Facebook-markkinoinnin koukeroihin ja kirjoitti muun muassa tämän blogin. Tässä Akselin ajatuksia markkinoinnista ja siitä, mitä yritysten tulisi ottaa huomioon.   Mielestäni markkinoinnin pitäisi olla luovaa ja uniikkia, mutta myös osuvaa. Markkinointi on hyvin tärkeää yrityksen menestyksen kannalta ja...
Lue lisää
Kosmetiikkaa, ruokaa tai vaatteita kuukausittain kotiinkuljetettuna? Kuukausittaiseen tilaukseen perustuvien tilausboksien (subscription box) suosio on kasvanut viime vuosien aikana paitsi maailmalla, myös meillä Suomessa. Haastattelimme mediapersoona ja sarjayrittäjä Jaajo Linnonmaata hänen perustamansa t-paitapalvelunsa Teeeclubin ensiaskelista. Teeeclub on palvelu, jossa asiakas voi tilata itselleen laadukkaita t-paitoja kotiinkuljetettuna kuukausittain.   Postimyynti 2.0 Teeeclubin idea lähti liikkeelle hyvin yksinkertaisesta...
Lue lisää
Digitalisaatio on huitaissut tullessaan yritysmaailmaan uusiksi. Monet perinteiset yritykset ovat joutuneet miettimään toimintaansa perinpohjaisesti. Miten tuotteeseen perustuva liiketoiminta saadaan pidettyä elossa –  kun ostamisen lainalaisuudet ovat muuttuneet ja kuluttajien käytös on jo päivittynyt digitaaliseen aikaan? Pärjäävätkö nykyään vain kiiltävän coolit start upit? Ne, jotka perustavat toimintansa bisnekselle, jota ei ennen digitaalista aikaa ollut edes –olemassa...
Lue lisää
Palvelumuotoilu on termi, joka otettiin käyttöön 2000-luvulla, ja suuren kansan tietoisuuteen se nousi 2010-luvulla. Sillä tarkoitetaan palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmin. Palvelumuotoilun (eng. Service Design) tavoitteena on palvelukokemuksen suunnittelu käyttäjälähtöisesti – jotta palvelu vastaa sekä käyttäjien tarpeita että sen tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita.  Myös moderni markkinointi asettaa asiakkaan keskiöön sekä seuraa asiakaspolkua palvelumuotoilun tapaan. Siksi...
Lue lisää
asiakasarvo
“Meidän tavoitteena on tuottaa lisäarvoa asiakkaillemme”. Tämä on lausahdus, joka toistuu hieman eri variaatioin yritysten strategiamuistioissa, seminaariesityksissä kuin yrityksen käytäväkeskusteluissa. Mutta mitä tämä arvo on ja miten sitä voidaan mitata?   Mikä on asiakasarvo? Asiakasarvo (englanniksi customer value) on käytännössä asiakkaan kokeman arvon ja investoinnin suhde. Asiakas ostaa tuotteen tai palvelun hinnalla X ja peilaa...
Lue lisää
“Mistä hyvä remonttifirma? Vinkkejä lapsiperheen kesälomareissulle? Löytyykö keneltäkään kokemusta vakuutusten kilpailutuksesta?” Olet varmasti törmännyt tilanteisiin, jossa olet itse kysynyt tai antanut kaverillesi suosituksia tuotteesta tai palvelusta. Suosittelun merkitys on kasvanut etenkin sosiaalisen median myötä – asiakaskokemuksen, niin hyvän kuin huonon, jakaminen on helpompaa kuin koskaan. Mikä vaikuttaa ihmisten suositteluhalukkuuteen? Miksi ihmiset jakavat kokemuksiaan ja suosittelevat?...
Lue lisää
1 2 3 27

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme