Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Koska hyvät caset aina kiinnostaa, meitäkin, niin nostamme niitä tasaisin väliajoin blogiimme. Toimituksemme törmäsi hiljattain Kuntaliiton selvitykseen kuntien verkkoviestinnästä ja sosiaalisen median käytöstä vuonna 2018. Kuntien elinvoima ja tulevaisuus riippuu paljon kuntien kilpailukyvystä ja asukkaiden viihtymisestä kunnissa, joten markkinointia tarvitaan tälläkin saralla erittäin paljon. Selvityksen mukaan kunnat ovatkin tällä vuosikymmenellä kehittäneet markkinointiaan huomattavasti, eläen...
Lue lisää
  Kämmenet hikoavat. Suuta kuivaa. Onko sliden numero 3 kuvaaja tarpeeksi selkeä? Miten viimeisimmän some-kampanjan tulokset otetaan vastaan? Noh, nyt vain selkä suoraksi ja kulmahuoneen ovesta sisään.   Miksi kulmahuoneen kynnys tuntuu korkealta? On paljon puhuttu siitä, että miksi markkinointiosasto ja -ihmiset eivät ole Suomessa edustettuina yritysten “kulmahuoneissa” ja päättävissä pöydissä? Toki poikkeuksia on, mutta...
Lue lisää
  Tiesitkö että maailman ensimmäisenä pidetyn bannerikampanjan klikkiprosentti oli 44%? Huh! Tämä oli vuonna 1994 Wired -lehden julkaisemassa erillisessä verkkojulkaisussa pyöritetyssä kampanjassa, josta monet katsovat digitaalisen mainonnan aikakauden varsinaisesti alkaneeksi. (On myös sanottu, että historia alkaa vuodesta 1978, jolloin väitetysti lähetettiin maailman ensimmäinen sähköpostispämmi ARPAnetin hakemiston osoitteisiin. Hipsterit purkoot cousteau-pipoaan, teemme rajauksen nykymallisen internetin aikaan.)...
Lue lisää
    Markkinointi elää edelleen usein niukkuudessa. Silloin resurssien optimointi on tärkeässä asemassa. Mitä kannattaa tehdä, mitä jättää tekemättä, mitä tehdä yrityksen sisällä ja millaisia resursseja kannattaa hankkia oman organisaation ulkopuolelta?   No se tietysti riippuu tilanteesta. Jotkut asiat kannattaa tehdä itse, toiset voi ulkoistaa, ja joskus ulkoistaminen on paras vaihtoehto. Markkinoinnin tulisi kaikissa yrityksissä...
Lue lisää
  “Miten mitata markkinoinnin tehokkuutta”, “mitkä ovat oikeat markkinoinnin KPI:t”, “emme pysty mittaamaan markkinointimme tuloksellisuutta”. Näitä kysymyksiä ja kommentteja tulee vastaan melko usein, joten jos luet tätä nämä samat kysymykset mielessäsi niin ei tarvitse hätääntyä, et ole ainoa. Markkinoinnin tavoitteiden asettamisessa ja mittaamisessa voi olla haastavaa sekä itse mittaaminen että oikeiden mittareiden asettaminen.   Miten siis...
Lue lisää
Norjalaisten tutkijoiden kehittämä Andersenin suosittu kuntotesti kestää 10 minuuttia, eikä se maksa mitään. Matterin personal trainer -tiimin kehittämä markkinoinnin kuntotesti kestää vain puolet tuosta ajasta. Eikä maksa mitään! Matterin kuntotestiin tarvitaan lähtökunnoksi vain jokin käsitys markkinoinnista. Oletko osannut kohdentaa liikkeesi oikein, millaisia pulssin nostattavia haasteita markkinointi on kohdannut? Entä mitä markkinoinnin lihasryhmää pitäisi vielä jumpata?...
Lue lisää
Muistatko aikaa jolloin jouluaattona kovaa pakettia avatessa jännitettiin lähinnä, että paljastuuko sieltä “Mitä, missä, milloin” vai Guinessin ennätystenkirja? Sama on Mary Meekerin vuotuisen Internet Trends Report 2018 -raportin kanssa. Raportti kerää yhteen näkemyksiä digitaalisen maailman kehityksestä ja suunnasta. Osa raportin havainnoista tuntuu tuttuudessaan haaleanlämpimiltä, jotkut kuumottavat ja toiset kylmäävät. Koostimme yhteen seitsemän huomiota raportista.   Teknologia...
Lue lisää
Omat verkkosivut voi olla markkinoijan tehokkain myynnin kanava. Mutta millaiset ne omat verkkosivut on? Ovatko ne enemmän tuote-esittelijä – tuotteet ovat tarkasti esiteltyinä tuotetietoineen, ja lopussa on yhteydenottolomake? Sekin käy, mutta sitten varsinainen myyminen täytyy tehdä muissa kanavissa, jotta kuluttaja pystyy tuotteen verkosta ostamaan. Jos verkkosivuistaan haluaa aktiivisen myynnin tekemisen välineen, kannattaa ottaa huomioon ainakin...
Lue lisää
Sarjan osassa 1 fiilisteltiin empatian merkitystä sisältömarkkinoinnissa ja yritettiin myydä oraville moottorisahoja. Toisen osan piti käsitellä kohdentamista, ja siinä piti olla mukana majavia. Niin ei käynyt. Syynä on myyntitykki nimeltä Perkko: hän vaatii tilaa, kuten myyntitykeillä joskus on tapana. Kuka on Perkko? Perkko on edellisessä jaksossa esitellyn moottorisahakauppiaan oikea käsi ja wanhan liiton suoraviivainen myyntitykki....
Lue lisää
1 2 3 17

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme