Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Digitalisaatio on huitaissut tullessaan yritysmaailmaan uusiksi. Monet perinteiset yritykset ovat joutuneet miettimään toimintaansa perinpohjaisesti. Miten tuotteeseen perustuva liiketoiminta saadaan pidettyä elossa –  kun ostamisen lainalaisuudet ovat muuttuneet ja kuluttajien käytös on jo päivittynyt digitaaliseen aikaan? Pärjäävätkö nykyään vain kiiltävän coolit start upit? Ne, jotka perustavat toimintansa bisnekselle, jota ei ennen digitaalista aikaa ollut edes –olemassa...
Lue lisää
Palvelumuotoilu on termi, joka otettiin käyttöön 2000-luvulla, ja suuren kansan tietoisuuteen se nousi 2010-luvulla. Sillä tarkoitetaan palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmin. Palvelumuotoilun (eng. Service Design) tavoitteena on palvelukokemuksen suunnittelu käyttäjälähtöisesti – jotta palvelu vastaa sekä käyttäjien tarpeita että sen tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita.  Myös moderni markkinointi asettaa asiakkaan keskiöön sekä seuraa asiakaspolkua palvelumuotoilun tapaan. Siksi...
Lue lisää
asiakasarvo
“Meidän tavoitteena on tuottaa lisäarvoa asiakkaillemme”. Tämä on lausahdus, joka toistuu hieman eri variaatioin yritysten strategiamuistioissa, seminaariesityksissä kuin yrityksen käytäväkeskusteluissa. Mutta mitä tämä arvo on ja miten sitä voidaan mitata?   Mikä on asiakasarvo? Asiakasarvo (englanniksi customer value) on käytännössä asiakkaan kokeman arvon ja investoinnin suhde. Asiakas ostaa tuotteen tai palvelun hinnalla X ja peilaa...
Lue lisää
“Mistä hyvä remonttifirma? Vinkkejä lapsiperheen kesälomareissulle? Löytyykö keneltäkään kokemusta vakuutusten kilpailutuksesta?” Olet varmasti törmännyt tilanteisiin, jossa olet itse kysynyt tai antanut kaverillesi suosituksia tuotteesta tai palvelusta. Suosittelun merkitys on kasvanut etenkin sosiaalisen median myötä – asiakaskokemuksen, niin hyvän kuin huonon, jakaminen on helpompaa kuin koskaan. Mikä vaikuttaa ihmisten suositteluhalukkuuteen? Miksi ihmiset jakavat kokemuksiaan ja suosittelevat?...
Lue lisää
Näetkö kirkkaasti, miten sisällöt, www-sivut ja kuluttajien mielenmaiseman ymmärtäminen jalostuisivat asiakkaidemme liiketaloudelliseksi menestykseksi? Ilahduttaako epätavallisehko huumori? Onko Malmi sinulle lupaus seikkailusta? Liity meihin! Tässä muutama hyvä syy työskennellä kanssamme: näköalapaikka Malmin kattojen yli mahdollisuus vaikuttaa matalalla kynnyksellä kaikkeen – meillä sanelee asiasisältö sen, ketä kuunnellaan, ei organisaatiokaavio sympaattiset, sitoutuneet asiakkaat, jotka olemme pitäneet onnellisina (arvosana...
Lue lisää
“Tarttis saada uudet verkkosivut”. Tämä on lausahdus, johon törmäämme usein asiakkaidemme kanssa keskustellessamme. Vaikka monesti voisi tuntua siltä, että olisi kiva hypätä päätä pahkaa piirrustuspöydälle, on hyvä hengähtää hetki ja pohtia vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin. 1. Miksi yrityksen verkkosivusto tulisi uudistaa? Verkkosivuston uudistuksen taustalla voi olla monta vaikuttavaa tekijää. Nykyinen sivusto ei tue liiketoimintaa,...
Lue lisää
Videoiden suosio kukoistaa, eikä hiipumisen merkkejä näy. Markkinoinnissa videot ovat tehokas työkalu, jolla pystytään näyttämään monimutkainen asia ymmärrettävällä tavalla, vetoamaan tunteisiin sekä luomaan autenttinen kuva yrityksestä kohderyhmälle. Parhaimmillaan oleellinen informaatio ja haluttu viesti pystytään tiivistämään jopa puoleen minuuttiin. Muodossa, jonka vastaanotto koetaan helpoksi ja mukavaksi. Mutta ennen kuin yritykset lähtevät esikoisohjaajan innolla tuottamaan videoita, mitä...
Lue lisää
    Point Visiblen selvityksen mukaan 40%:lla B2C-markkinoijista on dokumentoitu sisältömarkkinointistrategia. Sen sijaan niillä markkinoijilla, jotka sanovat sisältömarkkinointinsa olevan myös tuloksellista, vastaava luku on 60%.   Tämä on mielestämme melko väkevä todistus tästä aiheesta. Sisältömarkkinointi on tuloksellista kun se on suunnitelmallista ja mitattavaa – vain siten on mahdollista tehdä sisältömarkkinointia kumulatiivisesti, vanhan tekemisen ja oppien...
Lue lisää
Matterin tiimi on saanut uuden vahvistuksen: web designer/developer Annika Ryanin. Annikan osaaminen laajentaa Matterin tarjontaa ja tekemistä toivottuun verkkosivujen suunnitteluun ja koodaukseen. Verkkosivut ovat varsin keskeisessä roolissa modernissa markkinoinnissa, ja nyt Matter voi tarjota kokonaisvaltaista palvelua myös tällä saralla asiakkailleen. Haastattelimme Annikaa hänen näkemyksistään verkkosivujen suunnittelun tärkeimmistä puolista, sekä omasta roolistaan Matterilla. Miltä on tuntunut...
Lue lisää
1 2 3 26

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme