Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
“Mistä hyvä remonttifirma? Vinkkejä lapsiperheen kesälomareissulle? Löytyykö keneltäkään kokemusta vakuutusten kilpailutuksesta?” Olet varmasti törmännyt tilanteisiin, jossa olet itse kysynyt tai antanut kaverillesi suosituksia tuotteesta tai palvelusta. Suosittelun merkitys on kasvanut etenkin sosiaalisen median myötä – asiakaskokemuksen, niin hyvän kuin huonon, jakaminen on helpompaa kuin koskaan. Mikä vaikuttaa ihmisten suositteluhalukkuuteen? Miksi ihmiset jakavat kokemuksiaan ja suosittelevat?...
Lue lisää
Näetkö kirkkaasti, miten sisällöt, www-sivut ja kuluttajien mielenmaiseman ymmärtäminen jalostuisivat asiakkaidemme liiketaloudelliseksi menestykseksi? Ilahduttaako epätavallisehko huumori? Onko Malmi sinulle lupaus seikkailusta? Liity meihin! Tässä muutama hyvä syy työskennellä kanssamme: näköalapaikka Malmin kattojen yli mahdollisuus vaikuttaa matalalla kynnyksellä kaikkeen – meillä sanelee asiasisältö sen, ketä kuunnellaan, ei organisaatiokaavio sympaattiset, sitoutuneet asiakkaat, jotka olemme pitäneet onnellisina (arvosana...
Lue lisää
“Tarttis saada uudet verkkosivut”. Tämä on lausahdus, johon törmäämme usein asiakkaidemme kanssa keskustellessamme. Vaikka monesti voisi tuntua siltä, että olisi kiva hypätä päätä pahkaa piirrustuspöydälle, on hyvä hengähtää hetki ja pohtia vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin. 1. Miksi yrityksen verkkosivusto tulisi uudistaa? Verkkosivuston uudistuksen taustalla voi olla monta vaikuttavaa tekijää. Nykyinen sivusto ei tue liiketoimintaa,...
Lue lisää
Videoiden suosio kukoistaa, eikä hiipumisen merkkejä näy. Markkinoinnissa videot ovat tehokas työkalu, jolla pystytään näyttämään monimutkainen asia ymmärrettävällä tavalla, vetoamaan tunteisiin sekä luomaan autenttinen kuva yrityksestä kohderyhmälle. Parhaimmillaan oleellinen informaatio ja haluttu viesti pystytään tiivistämään jopa puoleen minuuttiin. Muodossa, jonka vastaanotto koetaan helpoksi ja mukavaksi. Mutta ennen kuin yritykset lähtevät esikoisohjaajan innolla tuottamaan videoita, mitä...
Lue lisää
    Point Visiblen selvityksen mukaan 40%:lla B2C-markkinoijista on dokumentoitu sisältömarkkinointistrategia. Sen sijaan niillä markkinoijilla, jotka sanovat sisältömarkkinointinsa olevan myös tuloksellista, vastaava luku on 60%.   Tämä on mielestämme melko väkevä todistus tästä aiheesta. Sisältömarkkinointi on tuloksellista kun se on suunnitelmallista ja mitattavaa – vain siten on mahdollista tehdä sisältömarkkinointia kumulatiivisesti, vanhan tekemisen ja oppien...
Lue lisää
Matterin tiimi on saanut uuden vahvistuksen: web designer/developer Annika Ryanin. Annikan osaaminen laajentaa Matterin tarjontaa ja tekemistä toivottuun verkkosivujen suunnitteluun ja koodaukseen. Verkkosivut ovat varsin keskeisessä roolissa modernissa markkinoinnissa, ja nyt Matter voi tarjota kokonaisvaltaista palvelua myös tällä saralla asiakkailleen. Haastattelimme Annikaa hänen näkemyksistään verkkosivujen suunnittelun tärkeimmistä puolista, sekä omasta roolistaan Matterilla. Miltä on tuntunut...
Lue lisää
asiakastutkimus
Mikä on asiakastutkimus? Sanotaan, että asiakas on aina oikeassa. Siksi myös yrityksen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksessä asiakkaalta saatava palaute ja tiedot ovat tärkeitä rakennusaineita toiminnan kehittämiseen. Asiakastutkimuksen tarkoituksena on kerätä tietoa asiakkaista, heidän tottumuksistaan, mielipiteistään, kiinnostuksen kohteistaan ja niin edelleen. Asiakastutkimuksessa voidaan käyttää erilaisia tiedonkeruutapoja ja siinä voidaan hyödyntää niin määrällistä (kvantitatiivinen) kuin laadullista (kvalitatiivinen)...
Lue lisää
  Jätin ammattikirjallisuuden lukemisen tällä kesälomalla yhteen ohukaiseen opukseen, mutta lapsen päiväunien aikaan tapasin silti avata työvälineen ja kirjautua sisään “internetiin, tuolle tiedon valtaväylälle”, lueskelemaan ajankuluksi ja “sammuttamaan tiedonjanoani”, kuten vanhalla kansalla on tapana sanoa. Eli en toisin sanoen ole itse kirjoittanut tähän omaan markkinointiblogiimme mitään hetkeen, joten ajattelin jakaa joitakin talteen ottamiani, muiden kirjoittamia...
Lue lisää
  Sosiaalinen media on avannut täysin uudenlaisen maailman ihmisille luoda omaa henkilöbrändiä verkossa. Wikipedian mukaan henkilöbrändi tarkoittaa henkilön maineen ja imagon kokonaisuutta. Mutta koska emme usko vain Wikipediaan, päätimme keskustella aiheesta lämpöpumppumiehenäkin tunnetun Matti Perkkiön kanssa.   Kaikki lähti kiinnostuksesta sosiaaliseen mediaan Muutama vuosi takaperin Perkkiö lähti aktiivisesti ja määrätietoisesti oman henkilöbrändin rakentamiseen. “Oma taustani...
Lue lisää
1 2 3 26

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme