Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
  Ostoprosessi tai ostopolku tai asiakkaan matka, termejä on monia, mutta kyse on periaatteessa samasta, tärkeästä asiasta modernissa markkinoinnissa.   Tekemässämme kyselyssä noin puolet vastaajista ei kuitenkaan kokenut pystyvänsä hahmottamaan omien asiakkaidensa ostopolkuja riittävällä tarkkuudella. Tämän artikkelin tarkoitus on sen vuoksi pureutua asiaan ja antaa markkinoijille keinoja joilla ymmärtää omien asiakkaiden matkaa asiakkaaksi ja tekemään...
Lue lisää
  Mitkä ovat yleisimpiä haasteita markkinoinnissa, ja mitä niille voisi tehdä? Laadimme ennen kesää leikkimielisen Markkinoinnin kuntotestin, jonka avulla saattoi selvittää oman markkinointinsa kuntoa. Testin voi edelleen käydä täyttämässä täältä. Testissä kysyttiin mm. sitä miten tietyt markkinoinnin yleiset haasteet koetaan vastaajien keskuudessa; ovatko ne akuutteja ongelmia vai jo ratkaistuja.   Kaikki ehdotukset saivat vastaajilta klikkauksia,...
Lue lisää
Istut palaverissa. Jengi puhuu sellaisilla termeillä, että keskustelu helähtää yli hilseen. Onko loman jälkeen sellainen olo, että pieni markkinointisanaston preppaus voisi olla paikallaan? Ei hätää, tässä kattava paketti digitaalisen markkinoinnin sanastoa.   301-ohjaus 301-ohjaus liittyy url-osoitteiden uudelleenohjaukseen. Jos esimerkiksi verkkosivustollasi on sivu, jonka url-osoite on www.testi.fi/testisivu, mutta siirrät tämän sivun sisällön osoitteeseen www.testi.fi/uusitestisivu, tekemällä 301-uudelleenohjauksen...
Lue lisää
  “Oispa dataa”, sanoi markkinointipäättäjä. Nimittäin riittävän ja relevantin datan määrittely sekä kerääminen voi olla hyvinkin haastavaa. Eivätkä haasteet lopu siihen: kun dataa on kerätty, pitäisi sitä pystyä analysoimaan tehokkaasti, hyvän päätöksenteon tueksi. Tässä vaiheessa markkinointipäättäjä saattaa jo ajatella: “oispa kaljaa”.   Mutta koneoppiminen voi auttaa. Yritämme tässä artikkelissa osaltamme selvittää sitä, mitä määrittelyltäänkin hieman...
Lue lisää
Kesän kynnyksellä pohdin, että pitäisi lukea enemmän kirjoja. BookBeat -äänikirjasovelluksessa oli Keisari Aarniota ja Ville Haapasalon tarinoita, Amazonin Audiblessa tuntui olevan kaikkea mahdollista. Mutta minun kannattaisi lukea? “Metsä vastaa kun sinne huudetaan”, ajattelin ja heitin LinkedIniin kysymyksen: Ja muuten, se metsä todellakin vastasi. Nyt kun rupesin ajan kanssa perkaamaan saamiani suosituksia, tajusin, että minähän voisin...
Lue lisää
Leijuvatko kaikki sisältömuodot epämääräisesti ilmassa? Tuntuuko, että koko ajan pitäisi julkaista kaikkea joka kanavassa? Matias antaa konkreettisen ja visuaalisen vinkin, joka auttaa sisältömarkkinoinnin suunnittelussa: Hyödynnä sisältösuppiloa! Videolta näet, miltä tuo sisältösuppilo näyttää, ja miten se mukailee kuluttajien ostoprosessia.
Lue lisää
Insinöörikaverini totesi viime viikolla, että kaikkea voidaan mitata. Pitää vain miettiä käsitteet selviksi ja päättää, mitä ja miten mitataan. Ja jos jotain ei voida mitata, sitä ei ole olemassa. Yritin mutista vastalauseita, jolloin ystävä tökkäsi nutturaansa vielä yhden kynän, mulkaisi minua ja pahoitteli, että olen markkinointimaailman turmelemana etääntynyt eksakteista tieteenaloista. Ihailen kaverin suoraviivaisuutta ja itsevarmuutta....
Lue lisää
  Perinteinen myynnin prosessi on historiallisesti päättynyt siihen, että myyjä klousaa kaupan. Oli tapa klousata mikä hyvänsä, siinä myyjä mitataan – pystyykö hän klousaamaan kaupat? Sitten katsotaan kuka on kovin myyjä, eli kuka klousaa eniten. Jos klousaaminen ei tapahdu naamatusten esimerkiksi myyjän liikkeessä, otetaan asiakkaisiin yhteyttä klousausaikeissa, vaikka puhelimitse. Jossainpa näitä yhteydenottoja on säästetty vallan...
Lue lisää
“Sole ko tehä. Siis eiku tekeen vain. Sisällönsuoltaj…siis sisällöntuottaja voi tekaista jutun alta pois.”  Sisältömarkkinointi ei aina ole ihan näin suoraviivaista, vaan se on prosessi. Millaisia haasteita sisältömarkkinoinnissa koetaan maailmalla – ja ovatko ne samoja tuttuja myös täällä meillä Suomessa? Amerikkalainen sisällönhallinta-alusta ClearVoice teetti tämän vuoden alussa kyselyn 1000 markkinoijalle kysyäkseen, mitkä asiat koetaan haastavimpina...
Lue lisää
1 2 3 18

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme