Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
    Nouseeko hiki otsalle palaverissa, kun toimitusjohtaja tivaa sinulta faktaa pöytään sisältömarkkinoinnista? Oletko joskus törmännyt sisältömarkkinointiin liittyvään faktaan, mutta et kuollaksesikaan muista missä?   Keräsimme yhteen pakettiin 29 relevanttia ja tutkittua faktaa sisältömarkkinoinnista   Sisältömarkkinoinnin muodot   B2C-markkinoijien eniten käyttämät sisältöformaatit ovat blogit, videot, yritys- ja tuotepresentaatiot, interaktiiviset työkalut ja sisällöt sekä ladattavat sisällöt....
Lue lisää
liidien nurturointi
Sähköpostimarkkinointi sitä ja sähköpostimarkkinointi tätä. Mekin olemme blogissamme puhuneet paljon sähköpostimarkkinoinnista ja siitä, että se on edelleen hyvin relevantti ja tuloksellinen markkinointikanava. Mutta etenkin liidien keruun ja hoivaamisen näkökulmasta pitäisi myös ajatella inboxin ulkopuolelle. Mitä on liidien hoivaaminen eli nurturointi? Liidien nurturointia voi verrata asiointiin vaatekaupassa. Osa vaatekaupassa kävijöistä on “vain katselemassa” ja osa tulee...
Lue lisää
  Erilaisten sisältöjen tuottaminen yrityksiltä kuluttajille alkaa olla yhä yleisempää, mutta eri tutkimusten mukaan yllättävän monilta yrityksiltä puuttuu dokumentoitu sisältöstrategia. Hyvin jäsennelty sisältösuunnitelma helpottaa sisältöjen tuotantoa, sekä ennen kaikkea parantaa sisältömarkkinoinnin tuloksia. Nyt on viimeistään aika nostaa sisältömarkkinointi seuraavalle tasolle ja suunnitella sisällöille eheä strategia. Mikä on sisältöjen merkitys? Mitä sisältömarkkinoinnilla halutaan kuluttajille viestiä? Mitä...
Lue lisää
Yhä useampi yritys hyödyntää markkinoinnissaan ja viestinnässään omaa blogia, tai ainakin on suunnittelemassa blogin perustamista. Mutta mitä asioita yritysblogia suunniteltaessa tulisi huomioida? Yli puolet sisältömarkkinointia tekevistä markkinoijista sanovat, että yrityksen oma blogi on sisältömarkkinoinnin prioriteetti numero yksi. Blogi on hyvä ja ketterä tapa houkutella potentiaalisia asiakkaita yrityksen sisältöjen pariin. Eli blogi pystyyn, sisältöä ulos ja...
Lue lisää
Salesforcen julkaisemien lukujen mukaan 85 % asiakkaista etsii aktiivisesti tietoa tukemaan päätöksentekoa läpi ostoprosessin. Lisäksi 70 % kuluttajista pitää erilaisia artikkeleita mainoksia parempana tapana tutustua yritykseen ja sen tuotteisiin tai palveluihin. On myös arvioitu, että tänä päivänä jopa 70 % asiakkaan ostoprosessista on jo kuljettu ennen yhteyttä tuotteen tai palvelun myyjään.   Sisältömarkkinointi myynnin tekemisen...
Lue lisää
liidien keruun 4 elementtiä
Kuten hip-hopissa, myös liidien keruussa on neljä elementtiä. Tai ainakin jos on tutkimuksia uskominen. Pyörittelin mielessäni kysymystä “mitkä ovat liidien keruun suurimmat haasteet yrityksissä?”. Tämän aiheen äärellä törmäsin mielenkiintoiseen, äskettäin julkaistuun pro gradu -tutkielmaan aiheesta. Tutkimusaineistona tässä gradussa oli käytetty yritysten johtaville markkinointihenkilöille tehtyä haastattelututkimusta. Päätin syventyä tutkimukseen ja pohtia asiaa myös omien kokemusten kautta....
Lue lisää
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ei suunnitelmaa, ei tulosta. Monet sanonnat korostavat suunnittelun tärkeyttä kaikenlaisessa tekemisessä. Sisältöstrategia on sisältömarkkinoinnin sydän Sisältöstrategia toimii markkinointisisältöjen pelikirjana, jossa määritellään muun muassa sisällön tavoitteet, kohderyhmät, teemat, jakelukanavat ja mittarit, joilla sisällön tuloksia arvioidaan. Sisältöjen tulisi olla johdettuja yrityksen liiketoiminnan tavoitteista ja niiden tulisi saada aikaan reaktioita, joiden avulla päästään...
Lue lisää
avainsanatutkimus kertoo mitä ihmiset etsivät
Sisällön löydettävyyden merkitys korostuu koko ajan. Millainen rooli avainsanatutkimuksella on sisältömarkkinoinnissa? Asiakas on Googlessa Suomessa tehdään noin 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Yhä useampi suomalainen etsii tietoa verkosta harkitessaan tietyn tuotteen tai palvelun ostoa. Lähes toimialasta riippumatta, potentiaalinen asiakas vietää aikaansa hakukoneissa etsien kysymyksiinsä vastauksia. Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on löytää ne avainsanat ja teemat, joilla ihmiset etsivät...
Lue lisää
Tässä blogikirjoituksessa esittäytyy Matterin uusin vahvistus, asiakkuusjohtajan saappaisiin hyppäävä Samu Watanen.   Moi, olen Samu Watanen, Matter agencyn tuore asiakkuusjohtaja. Matterissa tulen ottamaan vastuulleni myynnin kehittämisen sekä merkityksellisten markkinointiratkaisujen rakentamisen yhdessä asiakkaidemme sekä tiimimme kanssa. Työhistoriastani löytyy monipuolisia markkinointialan tehtäviä viimeisen vuosikymmenen ajalta mediasuunnittelusta, asiakkuusmarkkinoinnista sekä mediamainonnan ratkaisujen myynnistä ja kehittelystä, viime vuosina keskittyen digitaalisiin...
Lue lisää
1 2 3 9

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit automaattisesti sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite