Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Asiakaspalvelu ja sisällöntuotanto
Oletko koskaan ollut mukana ideoimassa sisällöntuotantoa? Jos olet, niin miten meni omasta mielestä? Tuliko tehtyä arvauksia, ehkä oletettua asiakkaista jotain reippaanpuoleisesti? Kävikö niin hupsusti, että unohditte koko asiakkaat ja mietitte vain, mistä olisi fantsua kirjoittaa? Tai halusiko yritys pitkän jutun toimitilauudistuksestaan, josta asiakas ei piittaa tuon taivaallista? Myönnä pois, joskus on saattanut käydä jotain vastaavaa....
Lue lisää
asiakassuhde
Kaikki meistä haluaisivat saada vain hyviä palautteita asiakkailta − tietysti! Kenenpä mielestä olisi mukavaa kuulla epäonnistuneensa työssään? Huono asiakaspalaute ja reklamaatio ovat kuitenkin loistavia tilaisuuksia parantaa asiakassuhdetta. Hoitamalla nämä tilanteet hyvin, voit voittaa lähtemistä harkitsevan asiakkaan takaisin puolellesi. Monet yritykset keskittyvät hullunkiilto silmissään uusien liidien ja asiakkaiden hankintaan. Surullisen tuttu tarina on, että kun uusi...
Lue lisää
Sekä markkinointitoimiston asiakas, asiakkaan asiakas että itse sisällöntuottaja odottavat sisällöntuotannolta jotakin. Parhaassa tapauksessa kaikkien kolmen odotukset täyttyvät. Jos odotukset ja todellisuus eivät kohtaa, saattavat kaikki pettyä. Odotus 1: äkkiäkös sitä sisältöä tekee. Tämä odotuksen jakavat ainakin toisinaan paitsi markkinointitoimiston CEO ja asiakas, myös optimistinen kirjoittaja itse. Parhaimmillaan pitkänkin tekstisisällön voi helposti tuottaa parissa tunnissa, mikäli...
Lue lisää
Jaa, että pitäisi podcast tehdä? Miksi ihmeessä? Ja miten se edes tehdään? No minäpä kerron! Siinä vaiheessa, kun lifestylebloggaajat tekevät omia podcastejaan, voidaan puhua jo ilmiöstä. Vaikka Tilastokeskuksen mukaan alle 10 % suomalaisista kuuntelee podcasteja, määrä on selvässä kasvussa. Miksi yrityksen kannattaa tehdä podcast? Podcast on siitä vekkuli formaatti, että sitä voi kuluttaa muun tekemisen...
Lue lisää
Miten luoda henkilöbrändi sosiaalisessa mediassa?
Henkilöbrändi sitä ja henkilöbrändi tätä. Tursuaako tämä narsistisuutta uhkuva termi jo korvista ulos? Mahdollisesti. Jostain kumman syystä aihetta käsittelevät tekstit keräävät silti klikkauksia ja herättävät keskustelua kerta toisensa jälkeen. Seuraavaa kysytään myös hämmästyttävän usein: miten luoda henkilöbrändi sosiaalisessa mediassa? Siihen vastaan tänään. Mikä on henkilöbrändi? Henkilöbrändi on ihmiseen liittyvä kokonaisuus, joka ilmentää hänen imagoaan ja...
Lue lisää
Inbound-markkinointiin liittyy monia harhakäsityksiä. Tässä blogikirjoituksessa käsittelemme viittä usein esille nousevaa harhakäsitystä.
Lue lisää
Markkinointi on murroksessa. Maailman digitalisoituminen on siirtänyt vallan kuluttajille. Kuluttajat etsivät tietoa, kuluttavat ja ostavat verkossa – missä ja milloin haluavat. Mitä tämä tarkoittaa markkinoinnin näkökulmasta? Uudelleensyntymistä ja vallankumousta. Perinteisen markkinoinnin malli ja kanavat eivät ota huomioon ihmisten muuttuneita tarpeita ja käyttäytymistä. Inbound-markkinointi vastaa näihin tarpeisiin entistä paremmin. Perinteinen markkinointi perustuu yksisuuntaiseen, mainostajasta lähtevään viestintään....
Lue lisää
Verkkosivustojen rooli on viimeisen 10 vuoden aikana muuttunut tuotelähtöisestä, “katalogimaisesta” webbisivusta aidosti asiakkaita palveleviin, sisältövetoisiin verkkosivustoihin. Yhtenä tekijänä verkkosivustojen kehittymisessä on ollut sisällönhallintajärjestelmien (CMS = content management system) yleistyminen. Tässä jutussa keskitymme tarkastelemaan HubSpot CMS -sisällönhallintajärjestelmää, sen toiminnallisuuksia, etuja sekä haasteita, joita tavallisimmin nousee esiin.   HubSpot CMS pähkinänkuoressa HubSpot CMS on verkkosivustoalusta, jonka suosio...
Lue lisää
asiakaskokemus
Asiakaskokemus on nyt kaikkien huulilla, mutta yllättävän harva tietää, mitä tehdä sen parantamiseksi. Yleisimmin takkuilut asiakaskokemuksessa tulevat esiin asiakaspalvelussa ja myynnissä. Listasimme asiakaskokemuksen takuuvarmat pilaajat ja ratkaisuehdotukset tilanteen pelastamiseksi! 1. Luukulta toiselle kyykyttäminen Jokainen meistä haluaa saada palvelua nopeasti ja helposti. Jokainen meistä on kuitenkin myös varmasti törmännyt tilanteeseen, jossa soitamme yrityksen asiakaspalveluun saadaksemme lisätietoa...
Lue lisää
1 2 3 24

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme