Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
    Point Visiblen selvityksen mukaan 40%:lla B2C-markkinoijista on dokumentoitu sisältömarkkinointistrategia. Sen sijaan niillä markkinoijilla, jotka sanovat sisältömarkkinointinsa olevan myös tuloksellista, vastaava luku on 60%.   Tämä on mielestämme melko väkevä todistus tästä aiheesta. Sisältömarkkinointi on tuloksellista kun se on suunnitelmallista ja mitattavaa – vain siten on mahdollista tehdä sisältömarkkinointia kumulatiivisesti, vanhan tekemisen ja oppien...
Lue lisää
Matterin tiimi on saanut uuden vahvistuksen: web designer/developer Annika Ryanin. Annikan osaaminen laajentaa Matterin tarjontaa ja tekemistä toivottuun verkkosivujen suunnitteluun ja koodaukseen. Verkkosivut ovat varsin keskeisessä roolissa modernissa markkinoinnissa, ja nyt Matter voi tarjota kokonaisvaltaista palvelua myös tällä saralla asiakkailleen. Haastattelimme Annikaa hänen näkemyksistään verkkosivujen suunnittelun tärkeimmistä puolista, sekä omasta roolistaan Matterilla. Miltä on tuntunut...
Lue lisää
asiakastutkimus
Mikä on asiakastutkimus? Sanotaan, että asiakas on aina oikeassa. Siksi myös yrityksen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksessä asiakkaalta saatava palaute ja tiedot ovat tärkeitä rakennusaineita toiminnan kehittämiseen. Asiakastutkimuksen tarkoituksena on kerätä tietoa asiakkaista, heidän tottumuksistaan, mielipiteistään, kiinnostuksen kohteistaan ja niin edelleen. Asiakastutkimuksessa voidaan käyttää erilaisia tiedonkeruutapoja ja siinä voidaan hyödyntää niin määrällistä (kvantitatiivinen) kuin laadullista (kvalitatiivinen)...
Lue lisää
  Jätin ammattikirjallisuuden lukemisen tällä kesälomalla yhteen ohukaiseen opukseen, mutta lapsen päiväunien aikaan tapasin silti avata työvälineen ja kirjautua sisään “internetiin, tuolle tiedon valtaväylälle”, lueskelemaan ajankuluksi ja “sammuttamaan tiedonjanoani”, kuten vanhalla kansalla on tapana sanoa. Eli en toisin sanoen ole itse kirjoittanut tähän omaan markkinointiblogiimme mitään hetkeen, joten ajattelin jakaa joitakin talteen ottamiani, muiden kirjoittamia...
Lue lisää
  Sosiaalinen media on avannut täysin uudenlaisen maailman ihmisille luoda omaa henkilöbrändiä verkossa. Wikipedian mukaan henkilöbrändi tarkoittaa henkilön maineen ja imagon kokonaisuutta. Mutta koska emme usko vain Wikipediaan, päätimme keskustella aiheesta lämpöpumppumiehenäkin tunnetun Matti Perkkiön kanssa.   Kaikki lähti kiinnostuksesta sosiaaliseen mediaan Muutama vuosi takaperin Perkkiö lähti aktiivisesti ja määrätietoisesti oman henkilöbrändin rakentamiseen. “Oma taustani...
Lue lisää
Sisällys Mikä on HubSpot? HubSpot-työkalut HubSpot Marketing Hub HubSpot Sales Hub HubSpot Service Hub HubSpot CMS HubSpot CRM HubSpotin lisäosat HubSpot Marketing Hub ja sen käyttö Millaisille yrityksille HubSpot sopii? HubSpot Marketing -lisenssien hinnat Muut kustannukset   Mikä on HubSpot? HubSpot noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi markkinoinnin ja myynnin automaatiojärjestelmäksi viimeisten vuosien aikana. HubSpotin perusti vuonna...
Lue lisää
“Vuoteen 2030 mennessä kaikki maksetaan kuukausimaksulla”. Tämä ennustus ei ole kovinkaan harhainen ja kaukaa haettu ajatus. Digitaalisaatio ja alustatalous ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi. Mutta miksi tilaustalouden ja tilausperusteisten palveluiden imu on niin kova? Mikä ihmeen tilaustalous? Tilaustalous (eng. Subscription Economy) on ilmiö, joka on muuttanut (ja tulee muuttamaan) merkittävästi niin kuluttajien arkea kuin yritysten liiketoimintamalleja....
Lue lisää
asiakastutkimus
Asiakastutkimus ja sen tulosten hyödyntäminen ovat olennainen osa verkkosivuston uudistamista ja kehittämistä. Jotta saat mahdollisimman kattavasti tietoa sivuston vierailijoilta ja asiakkailta, hyödynnä useampaa eri tiedonkeruumenetelmää. Verkkosivujen kehittämisen täytyy olla jatkuvaa, mikäli mielii pysyä kehityksessä mukana ja pitää asiakkaat tyytyväisinä vuodesta toiseen. Jos yrityksesi verkkosivut ovat kuin suoraan 90-luvulta, et voi odottaa uusien asiakkuuksien tipahtelevan syliisi....
Lue lisää
1 2 3 26

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme