Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Blogi

Matterin blogissa käsittelemme digitaalisen markkinointia ja myyntiä eri näkökulmista.
Sisällys Mikä on HubSpot? HubSpot-työkalut HubSpot Marketing Hub HubSpot Sales Hub HubSpot Service Hub HubSpot CMS HubSpot CRM HubSpotin lisäosat HubSpot Marketing Hub ja sen käyttö Millaisille yrityksille HubSpot sopii? HubSpot Marketing -lisenssien hinnat Muut kustannukset   Mikä on HubSpot? HubSpot noussut yhdeksi maailman suosituimmaksi markkinoinnin ja myynnin automaatiojärjestelmäksi viimeisten vuosien aikana. HubSpotin perusti vuonna...
Lue lisää
“Vuoteen 2030 mennessä kaikki maksetaan kuukausimaksulla”. Tämä ennustus ei ole kovinkaan harhainen ja kaukaa haettu ajatus. Digitaalisaatio ja alustatalous ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi. Mutta miksi tilaustalouden ja tilausperusteisten palveluiden imu on niin kova? Mikä ihmeen tilaustalous? Tilaustalous (eng. Subscription Economy) on ilmiö, joka on muuttanut (ja tulee muuttamaan) merkittävästi niin kuluttajien arkea kuin yritysten liiketoimintamalleja....
Lue lisää
asiakastutkimus
Asiakastutkimus ja sen tulosten hyödyntäminen ovat olennainen osa verkkosivuston uudistamista ja kehittämistä. Jotta saat mahdollisimman kattavasti tietoa sivuston vierailijoilta ja asiakkailta, hyödynnä useampaa eri tiedonkeruumenetelmää. Verkkosivujen kehittämisen täytyy olla jatkuvaa, mikäli mielii pysyä kehityksessä mukana ja pitää asiakkaat tyytyväisinä vuodesta toiseen. Jos yrityksesi verkkosivut ovat kuin suoraan 90-luvulta, et voi odottaa uusien asiakkuuksien tipahtelevan syliisi....
Lue lisää
  Markkinoinnissa ja opetuksessa on, tai pitäisi olla, yhteinen asia se, että huomio on toiminnan kohdehenkilössä, eli asiakkaassa tai opiskelijassa. Tämän henkilön onnistuminen on avainasemassa. Siksi markkinoinnista ja kasvatustieteistä voi hakea yhtymäkohtia myös keinoista, joilla tavoitteisiin päästään.   Kouluttajien parissa on tiedetty jo pitkään, että oppimismenetelmien, opiskeluympäristön ja oppimistulosten arvioinnin täytyy olla keskenään linjassa. Eli...
Lue lisää
Verkkosivustojen ja -palveluiden rooli on muuttumassa entistä enemmän staattisista, tuotesivustoista kohti asiakaslähtöisiä verkkosivustoja. Hyvä verkkosivusto tarjoaa sen käyttäjälle vastauksia ja tietoa häntä askarruttaviin kysymyksiin, ja auttaa käyttäjää ratkaisemaan ongelmia. Verkkosivustojen julkaisujärjestelmät eli CMS:t (Content Management System) yleistyivät noin 15 vuotta sitten, kun sivustojen päivitettävyyden osalta törmättiin aina samaan ongelmaan – yhden tekstipätkän tai kuvan päivittämiseksi...
Lue lisää
Tämä blogaus on kirjoitettu auki 13.5. järjestetystä samannimisestä webinaarista, jossa aiheeseen pureuduttiin jossain määrin hersyvämmin. Varsinaisen webinaaritallenteen pääset tilaamaan itsellesi tästä. —- Palveluiden ja tuotteiden sisältömarkkinoinnissa perusidea on sama: tuleville ja nykyisille asiakkaille tuotetaan sisältöä, jonka he kokevat arvokkaaksi. Sisältöjen kautta heille muodostuu yrityksestä ja sen tarjoomasta myönteinen mielikuva.  Palveluiden erityispiirteiden vuoksi niitä kannattaa erityisesti...
Lue lisää
Henkilökohtainen. Autenttinen. Inhimillinen. Ohjaava. Selkeyttävä. Kouluttava. Inspiroiva. Helppokäyttöinen. Tunteisiin vetoava. Viihdyttävä. Luottamusta herättävä. Käyttäisitkö työkalua, jonka on kuvailtu saavan aikaan tällaisen asiakaskokemuksen? Asiakkaiden hankinnassa ja pidossa hyvän asiakassuhteen luominen on tärkeää. Mutta se ei jää vain siihen. Modernissa markkinoinnissa täytyy ajatella sitäkin pidemmälle – oleellisimmassa osassa on loistavan asiakaskokemuksen tarjoaminen asiakkuuden kaikissa eri vaiheissa. Toisin...
Lue lisää
  Eri tahot ennustavat ilmiön kehitykselle eri vauhteja, mutta suunta on selvä: olemme siirtymässä yhä enemmän tuote- ja omistuskeskeisestä taloudesta kohti palvelu- ja tilausperusteista taloutta. Tulevaisuudessa tuotteiden täysi omistaminen vähenee, ja tuotteet hinnoitellaan enenevissä määrin käytön mukaan. Toisin sanoen kuluttajat ostavat yhä enemmän pääsyä käyttämään tuotteita tarpeeseen.   Samaan aikaan monet perinteiset, tuotevetoiset toimialat ovat...
Lue lisää
1 2 3 25

Tilaa blogisisällöt ja merkityksellisen markkinoinnin vinkit viikottain sähköpostiisi.

Sähköpostiosoite

Tutustu tietosuojaselosteeseemme