Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Seuraa näitä B2C-markkinointivaikuttajia S(u)omessa

 

Some-aktiiveille ihmisille on varmasti some-vaikuttajien listat tulleet tutuiksi, samaten esimerkiksi markkinointivaikuttajat Suomessa ylipäänsä. Markkinoinnista puhuttaessa nousee listauksille kuitenkin suurelta osin b2b-markkinoinnin tekijöitä. Siksi kokosimme vielä oman listamme Suomen kuluttajamarkkinoinnin vaikuttajista, joita mielestämme kannattaa seurailla.

 

Ilkka Paananen

Tuttavallisemmin Supercell-Ilkka on oikeastaan tullut kansan tietoisuuteen vasta yrityskauppojen jälkeen, mutta ei se mitään, hän ei ole laittamassa hanskoja naulaan vaan ennemminkin laajentaa edelleen elämän eri osa-alueille mm. Me-säätiön ja TPS-omistuksen kautta. Yleensä Ilkan liikkeet ovat isoja, ja niistä uutisoidaan isosti.

 

Tommi Tervanen

Pizzaguy, ei kai siinä lisättävää. Pitkälti Kotipizzan kasvot ja henki, vastuullisen liiketoiminnan puolestapuhuja, vuoden yritysblogi ym ym ym.

 

Natalia Tolmatsova

Ennen bloggaaja vapaalla, sisältö- ja viestintäammattilainen töissä, nykyään täysipäiväinen bloggaaja-ammattilainen White trash disease -blogin takaa. Tuntee oman alansa sekä koko markkinoinnin kentän, osaa tehdä puheenaiheita ja myös niitä tekee, kertoo mielipiteensä, halusit kuulla tai et.

 

Jani Halme

Uutisvuoto, Diginen iltapäivä, Kotimaan katsaus, Janin ei tarvitse hirveästi omaa somea päivitellä jos ei jaksa, hän on muutenkin kaikkialla. Hänet myöskin tunnistaa, nähdessään sekä kuullessaan. Kannattaakin kuunnella, aidosta propellipäästä on kysymys.

 

Pauli Waroma

Pitkän linjan markkinointimies on nyt Pihlajalinnan markkinointijohtajana aiempaa näkyvämpi hahmo ja nimenomaan kuluttajamarkkinoinnin puolella. Pihlajalinna on esillä näkyvästi ja saattaa hyvin olla yksi terveyspalveluiden tärkeistä tulevista suunnannäyttäjistä.

 

Tomi Wirtanen

Ei pidä sekoittaa Apulantaan, Tomilla on pitkä ura kuluttajapuolella ensin Mäkkärillä ja sittemmin Elisalla. Vilahdellut myös mainoskilpailujen tuomaristoissa ja muutenkin löytyy sanottavaa markkinoinnista.

 

Jukka Kurttila

Bob Helsingin perustajia, Finlaysonin nykyisiä omistajia ja nykyinen yrityksen luova johtaja. Ansaitun näkyvyyden taituri, tietää miten puheenaiheita tehdään, mm. caset Kärkkäinen ja Tom of Finland ovat nostaneet Finlaysonin profiilia huomattavasti.

 

Johannes Karjula

Myynnin, markkinoinnin ja yrittämisen all-rounder ja sarjayrittäjä. Vaikka pääasiallinen yritys Kokemuksia.fi onkin B2B-liiketoimintaa, on siinäkin oikeastaan vahva tuntuma kuluttajien brändikokemuksiin.

 

Matti Perkkiö

Tarvitsetko ilmalämpöpumppua? En minäkään, mutta jos tarvitsisin niin tietäisin heti kenelle soittaisin. Näkyviä kannanottoja energiatehokkuuden lisäksi myynnistä ja markkinoinnista.

 

Sampo Kaulanen

Also known as Jounin kauppa. Kun Sampo esiintyy telkkarissa ja aikkareissa niin unohtuu helposti että hänen ammattinsa on K-kauppias. Ja moniko K-kauppias esiintyy Selviytyjissä tai on juttuaiheena Me naisissa?

 

Jutta Gustafsberg

Jutalla on omat kanavat ja sisällöt laajalle levitettyinä, ja osaapa hän uida myös muiden sisältöihin mukaan. Erinomaista brändisosaamista, monet jutut satavat suoraan FitFarmin laariin. Nykyään hän toimii myös valmentajana ja puhujana yritysmaailmassa, teemoina mm. motivoituminen ja jaksaminen työssä sekä mielekäs elämä ylipäänsä.

 

Reijo Karhinen

Yli 6-kymppinen pankkiiri kiinnostava henkilö somessa? Kyllä vain. OP:n pääjohtaja näyttää itse esimerkkiä digitalisaation tiellä ottamalla rehellisesti kantaa siihen miten digitaalisuus vaikuttaa kuluttajien elämään tulevaisuudessa.