Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

 

Uhkaako luovuus välillä tyrehtyä? Ideapankki tyhjentyä? Silloin voi myös auttaa katsastaa mitä maailmalla on tehty sisältömarkkinoinnin saralla. Nostimme esiin 5 kiinnostavaa ja hyvää keissiä ympäri maailmaa viime ajoilta, lue ja inspiroidu! Aiomme myös jatkaa hyvien esimerkkien esittelyä joten stay tuned!

 

AirBnB

Yhteisöllinen matkailulehti majoittajilta vieraille

Airbnb ryhtyi jokin aika sitten tarjoamaan yöpymisten lisäksi myös elämyksiä vierailukohteissa. Samaan aikaan he ilmoittivat alkavansa julkaista matkailulehteä AirbnbMag. Lehden numeroiden kaiken sisällön tuottaa Airbnb-isännät eri puolilta maailmaa. Sisällöt käsittelevät eri matkakohteita ja elämyksiä majapaikkojen tarjoajien näkökulmasta. Siten lehtikin tulee suoraan brändin ytimestä noudattaen samaa yhteisöllistä periaatetta kuin koko brändi itsekin, yhdistämällä ihmiset keskenään. Lehti onkin otettu erittäin hyvin vastaan.

 

 

Mr Porter

Miesten lifestyle-sisältöjä ja vaatetusta samassa paketissa

Miesten muodin verkkokauppa Mr Porter erottuu kilpailijoistaan erittäin tyylikkäällä ja laadukkaasti toimitetulla Mr Porter Journalilla. Journal näyttää miesten lifestyle-lehdeltä julkkishaastatteluineen, reissutarinoineen ja -vinkkeineen ym, mutta juttujen sekaan on hienovaraisesti upotettu esittelyjä jutuissa esiintyvistä vaatteista ja asusteista, sekä aktivointeja tutustumaan tuotteisiin paremmin ja ostamaan, jos siltä tuntuu. Jos ei ostaminen heti kiinnosta, lukeminen voi jatkua rauhassa. Juttuja ja niistä laajennettuja sisältöjä jaetaan myös Youtubessa ja Instagramissa.

 

 

 

Santander

Rahan käyttämisen ja säästämisen vinkit milleniaaleille

Santander on ottanut sisältömarkkinointinsa ydinkohderyhmäksi milleniaalit, mutta onnistuu puhuttelemaan kohderyhmää poikkeuksellisen hyvin omalla “Prosper and thrive” sisältökokonaisuudellaan. Sisällöt keskittyvät milleniaalien ikäryhmän arjen talouden tilanteisiin ja antaa vinkkejä rahan käyttämiseen ja säästämiseen: miten elää edullisemmin, miten säästää omilla valinnoillaan arjessa ja niin edelleen. Mukana on aina myös hienovaraisia esittelyjä Santanderin tuote- ja palveluvalikoimasta. Kokonaisuus on onnistunut, sillä aiheiksi on onnistuttu löytämään juuri kohderyhmän arjen aitoja tilanteita raha-asioihin liittyen.

 

 

 

Lego

Osallistavaa viihdykettä brändin ytimestä

Lego on tehnyt omalle Youtube-kanavalleen lukemattoman määrän videoita inspiroimaan kuluttajia luomaan Legoista leikkejä ja tarinoita. Kuluttajat ovat ottaneet videoiden tekemisen omaksi jutukseen ja ovat hyvin ylpeitä tuotoksistaan. Suosituimmat kuluttajien luomat videot ovat keränneet miljoonia katselukertoja Youtube on täyttynyt Lego-videoista, joita tuotetaan jo enemmän kuluttajien kuin Legon toimesta. Lego kannustaa kuluttajia jatkamaan olemalla jatkuvasti läsnä sosiaalisen median kanavissa. Markkinointi toimii – Lego on kasvussaan matkalla maailman suurimmaksi leluvalmistajaksi.

 

 

Pfizer

Asiallista puhetta vanhenemisesta

Vanheneminen ja sen tuomat ongelmat eivät varsinaisesti ole suosittuja keskustelunaiheita, mutta Pfizer on ymmärtänyt, että väestön eläessä yhä pidempään, tarvetta jonkinlaiselle tiedolle ja keskustelulle asioista on kovastikin. GetOld on Pfizerin verkkosivu, joka keskittyy keskustelun luomiseen ja tiedon välittämiseen vanhenemiseen liittyen, sekä valistaa lukijoita siitä miten terveyttään voi hoitaa parhaiten myös vanhetessa. Aktiivista, lähes päivittäin sisältöä tuottavan julkaisun seuraajia on Yhdysvalloissa satoja tuhansia.