Email matias@matter.fi Soita +358 40 709 6651

Vinkkilista: 15 oivallista sisältösuositusta markkinoijalle

 

 

Arjen kiireiden keskellä ei aika välillä tunnu riittävän muuhun kuin työtehtävien suorittamiseen, ja ne töihin liittyvät kiinnostavat kirjat ja artikkelit jäävät helposti lukematta, podcastit kuuntelematta ja videot katsomatta. Sitten kun aikaa on, pää tahtoo lyödä tyhjää: mitä kaikkea pitikään tsekata? Kokosimme lueskelusuosituksia markkinoinnin alalta muistilistaksi valmiiksi siihen kun aikaa löytyy.

 

Videot

 

Mika D. Rubanovitsch – Tuplaa myyntisi

Ruba on aina ajankohtainen, kuten tämä puhekin. Ketkä eivät vielä ole tätä katsastaneet, niin esitys kannattaa edelleen vilkaista.

 

David JP Philips: How to avoid death By PowerPoint

Luvataanko toisillemme: pyritään parempiin presiksiin. Hauska esitys Powerpoint-esitystemme ongelmakohdista, sekä viiden kohdan ohje parempien esitysten suunnitteluun.

 

Ethan Decker: We’re All in Marketing: What Evolution Tells Us About Advertising

Pöhisemme paljon somesta ja tarinoista ja huomiosta ja vaikka mistä, mutta emme riittävästi perusasioista kaiken takana: ihmisten käyttäytymisestä ja toiminnan syistä. Vangitseva ja viihdyttävä esitys, jossa tutkija antaa mainonnalle luonnollisen merkityksen ympäristömme biologian ja evoluution esimerkkien kautta.

 

Manu Kumar Jain: Marketing without advertising

Mielenkiintoinen ja vähän erilainen näkökulma, joka haastaa perinteistä 4P-mallia ja mainonnan tarpeellisuutta brändin rakentamisessa, ehdottaen muita kriittisiä elementtejä brändin pohjaksi. Esitys antaa kuitenkin pohjaa miettiä asiaa toisesta näkökulmasta.

 

Podcastit

 

#AskGaryVee

GaryVee eli Gary Vaynerchuck on yksi suosittuimmista ”hahmoista” markkinoinnin ja myynnin alalla. Todellinen self-made millionaire, joka vannoo kovan työnteon nimeen. Räiskyvä ja mukaansatempaava tyyli jakaa mielipiteitä. Tässä podcastissa Gary vastailee muun muassa kuulijoidensa kysymyksiin liittyen markkinointiin ja yrittäjyyteen. Rehellistä puhetta ja näkemyksiä mieheltä, joka tietää mistä puhuu.

 

Marketing School Podcast

Neil Patelin ja Eric Siun vetämä podcast, jossa he jakavat päivittäin käytännön vinkkejä digitaaliseen markkinointiin tiiviissä noin 10 minuutin paketissa. Aiheet vaihtelevat aina hakukone- ja konversio-optimoinnista sosiaalisen median markkinointiin. Todella suositeltava setti!

 

This Old Marketing Podcast

Jos sisältömarkkinointi ja tarinankerronta kiinnostavat, kannattaa ehdottomasti ottaa tämä podcast kuuntelulistalle. Tämä Joe Pullizzin ja Robert Rosen hostaama podcast iskee pöytään paljon käytännön case-esimerkkejä ja keskustelua sisältömarkkinoinnista.

 

Slideshare

 

Ross Hudgens – “Content Marketing in Boring Industries”

Olet sisäistänyt ajatuksen sisältömarkkinoinnin merkityksestä, mutta markkinoit kuulalaakereita? Ei se mitään, tässä oivalluksia siihen miten sisällöllisesti potentiaalisilla “tylsillä” aloilla voi silti tehdä menestyksellistä sisältömarkkinointia.

 

Motivate Design – “The What If Technique”

Jos workshop-ideat alkaa olla loppu, niin tässä on varsin yksinkertainen mutta ketterä ja toimiva tapa lähestyä seuraavaa ideointisessiota!

 

SEMrush – “3 Ingredients to Spice Up Your Content Marketing”

Hyviä, käytännöllisiä vinkkejä omien sisältöjen kehittämiseen entistä vetovoimaisemmiksi. Hyvänä esimerkkinä tyylikkäästä sisällöstä toimii esitys itsessään!

 

Robert Rose – “Experiences: The 7th Era of Marketing”

Joe Pulizzin kirjailija- ja podcast-kumppani Robert Rose käy dekissään läpi näkemyksensä markkinoinnin aikakausista omaan kirjaansa pohjaten, ja esittää kokemuksellisuuden olevan markkinoinnin seitsemäs aikakausi. Vastaukseksi muutoksen tarpeeseen Rose esittää ajatuksensa content creation managementista, sisältömarkkinoinnin tuomisesta markkinointistrategian ytimeen luomaan kokemuksia.

 

Kirjat

 

Joe Pulizzi: Killing Marketing: How Innovative Businesses Are Turning Marketing Cost Into Profit

Puhuja, kirjailija ja mm. Content marketing instituten perustaja on useimmille tuttu. Uusimmassa kirjassaan hän puhuu tutusta aiheesta: tämän päivän markkinoija on media, joka elää laadukkaasta sisällöstä. Pulizzin mukaan nykyaikainen markkinoija ei rakenna suhdetta asiakkaaseen tuotteen, vaan kokemusten ja elämysten kautta syntyvillä merkityksillä. Mikäli sisältömarkkinointi ja kestävien asiakassuhteiden luominen kiinnostavat, lue tämä.

 

Robert Cialdini: PRE-SUASION: A Revolutionary Way to Influence and Persuade

Psykologian ja markkinoinnin professori Robert Cialdini on työssään tutkinut sitä miten muihin ihmisiin ja heidän toimintaansa voidaan vaikuttaa. Viimevuotisessa kirjassaan hän keskittyy auttamaan markkinoijaa suostuttelemaan omaa organisaatiota seisomaan markkinointisuunnitelmien takana, sekä vaikuttamaan kuluttajien toimintaan ja ostokäyttäytymiseen.

 

John Hall: Top of Mind

Paljon suosituksia keränneessä kirjassa markkinointitoimistopomo John Hall kertoo miten rakentaa brändiä, pysyä yleisön top of mindissa sekä nousta oman toimialan johtavaksi auktoriteetiksi nykymaailmassa: hyvien, hyödyllisten sisältöjen avulla.

 

Michael Porter: On competition

Todellinen klassikko mahdollisesti edelleen maailman tärkeimmältä business-ajattelijalta. Nykyaikaiset käsitykset strategiasta, kilpailukeinoista ja arvon luomisesta perustuvat edelleen pitkälti Porterin ajatuksiin. Jos strategia mietityttää niin tässä on järkäle vastauksia koottuna Porterin tärkeimmistä, markkinoinnin ajattelua ja toimintamalleja muuttaneista artikkeleista.

 

Antoisia luku-, kuuntelu- ja katseluhetkiä!